پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

بازار بزرگ فردوسی در آستانه تبدیل به پاساژ استاندارد در سطح جهانی

محمد سعید علیزاده، مدیرعامل بازار بزرگ فردوسی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد از برنامه‌ریزی جهت ایجاد زیرساخت، تبلیغات و تغییر نمای این پاساژ به منظور مدرن سازی و تبدیل آن به سطح استانداردهای جهانی خبر داد.

گفتنی است؛ بازار بزرگ فردوسی دارای یک‌هزار و ۱۰۰ واحد تجاری است که به عنوان قطب اقتصادی پوشاک مردانه شهرت دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، بازار بزرگ فردوسی یکی از قدیمی‌ترین مراکز پوشاک ایران است که در چهار راه استانبول واقع شده و از سه جهت با سفارت‌های انگلیس، ترکیه و روسیه همسایگی دارد و از مناطق پر تردد از منظر حضور گردشگر خارجی به حساب می‌آید.

به گفته برخی از کارشناسان؛ فعالان اقتصادی حاضر در این مرکز تجاری، از جمله تعیین کنندگان قیمت پوشاک مردانه در سطح کشور هستند، به طوری که این مرکز با دارا بودن یک‌هزار و ۱۰۰ واحد تجاری، جزو پر تعدادترین مراکز از منظر حضور تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و همچنین کیف و کفش محسوب می‌شود.

این مرکز تجاری از سال۱۳۹۹ با تعیین هیات مدیره پاساژ، تغییرات عظیمی را در تمامی سطوح خود از جمله تقویت زیرساخت‌ها و افزایش خدمات کیفی و کمی رفاهی به فعالان اقتصادی حاضر در پاساژ و به بازدیدکنندگان و مشتریان مراجعه کنندگان  آغاز کرده است و هم اینک، مدیریت جدید در صدد است تا  تمامی ظرفیت‌های طلایی این پاساژ را شناسایی و فعال نماید و آن را به یک پاساژ در سطح استانداردهای جهانی تبدیل نماید.

محمد سعید علیزاده، حقوقدان و مدیرعامل بازار بزرگ فردوسی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد، به تشریح اهمیت و جایگاه این پاساژ بزرگ در تامین نیاز پوشاک، کیف و کفش مردم پرداخت و اظهار کرد: این پاساژ در سال ۱۳۴۲ توسط مرحوم مهندس علیرضا صالحی در چهار طبقه ساخته شد و در دهه هفتاد نیز طی دو مرحله، نخستین بار ۶ طبقه و سپس بازارچه فردوسی بر میزان آن افزوده شد.

وی با یادآوری از اینکه هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ واحد تجاری در این پاساژ به فعالیت اقتصادی مشغولند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کاسبان این پاساژ همزمان در بازار بزرگ تهران نیز حجره دارند و در آنجا نیز به کسب و کار مشغول هستند.

مدیرعامل بازار بزرگ فردوسی با بیان اینکه بازار بزرگ فردوسی به منشا تعیین قیمت پوشاک مردانه و همچنین مدآفرینی شهرت پیدا کرده است، افزود: اکنون آوازه این بازار در کشورهایی نظیر چین، ترکیه و روسیه مطرح است و بسیاری از تجار این کشورها، بازار بزرگ فردوسی را به عنوان مرکز پوشاک مردانه ایران می‌شناسند.

علیزاده با اشاره به اینکه این پاساژ بزرگ تا قبل از سال ۱۳۹۹ هیات مدیره نداشته و به صورت شخصی اداره می‌شده است، تصریح کرد: اکنون هیات مدیره این پاساژ درصدد است تا تمامی ظرفیت‌های طلایی این پاساژ را شناسایی و آن‌ها را فعال کند.

وی بازار بزرگ فردوسی را دارای قابلیت فراوان و پتانسیل لازم جهت مطرح شدن در سطح یک بازار جهانی دانست و تاکید کرد: ما در این مرکز تجاری، هم کاسبان خوب و درجه یک و هم زیرساخت لازم جهت تولید و عرضه را داریم و معتقدیم که چنانچه هدفمند عمل نمائیم، می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که علاوه بر افزایش بازدهی، همچنین عموم مردم از سراسر کشور به این پاساژ مراجعه نموده و کالا را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنند.

مدیرعامل بازار بزرگ فردوسی خاطرنشان کرد: اکنون اولویت اول ما تقویت زیرساخت‌ها و تبلیغات است، زیرا بر این باوریم که یک کاسب به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد؛ اما با وحدت و همدلی، یک پاساژ می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند و ظرفیت لازم جهت تبلیغات در سطح داخلی و خارجی و جذب مشتری را داشته باشد.

علیزاده با یادآوری از اینکه بازار بزرگ فردوسی یک قطب اقتصادی پوشاک در سطح کشور است، تصریح کرد: اکنون و به طور روزانه، علاوه بر مردم تهران، همچنین از شهرستان‌ها و به ویژه گردشگران خارجی از این مرکز بازدید به عمل می‌آورند و ضمن بازدید از ویترین‌ها، اقلام مورد نیاز خود را خریداری می‌نمایند.

به گفته وی، هم‌اکنون حدود ۸۰۰ واحد از این مرکز اجاره‌ای هستند و اکثر واحدها به صورت داخلی جا به جا می‌شوند و به ندرت فردی خارج از این پاساژ، امکان اجاره یا خرید واحد را پیدا می‌کند.

مدیرعامل بازار بزرگ فردوسی با یادآوری از اینکه با وجود افزایش نرخ اجاره‌‌ها؛ اما فعالان اقتصادی این مرکز تجاری، حاضر به از دست دادن واحدهای خود نیستند، خاطرنشان کرد: در این پاساژ، حرفه‌ای‌ها مشغول به کار هستند و همگی حرفی برای گفتن در صنف و صنعت پوشاک دارند و ما امیدوار هستیم که با تلاش جمعی، بتوانیم محیطی مناسب با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، جهت رونق بخشی هر چه بیشتر به این پاساژ را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *