پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

گردهمایی کارآفرینان مطرح با هدف تبادل‌نظر جهت جلوگیری از گسترش قاچاق پوشاک

همایش کارآفرینان و مدیران مطرح برندهای پوشاک و نساجی کشور، با هدف تبادل‌نظر جهت جلوگیری از گسترش قاچاق پوشاک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، همایش کارآفرینان و مدیران برندهای مطرح پوشاک و نساجی کشور با هدف تبادل‌نظر جهت جلوگیری از گسترش قاچاق پوشاک روز دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ در سالن همایش اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این همایش که به دعوت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برگزار شده بود، گزارشی از مجموعه تلاش‌های صورت پذیرفته این اتحادیه در خصوص جلوگیری از گسترش فزآینده قاچاق پوشاک در کشور قرائت شد و طی آن، افراد حاضر در جلسه، پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این همایش، ضمن برشمردن مجموعه اقدامات انجام شده این اتحادیه در همکاری با دیگر نهادها و تشکل‌ها به منظور برخورد و جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق در کشور، اظهار کرد: بعد از سال ۱۳۹۵ که موضوع ثبت نمایندگی برندهای خارجی شکل گرفت، به منظور ساماندهی شرکت‌های خارجی که در ایران حضور داشتند، قرار شد که اقداماتی صورت پذیرد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: مقرر شد برندهای خارجی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند، با داشتن نمایندگی از مرکز و تائید آن از سوی مراجع ذی‌صلاح در ایران، تائیدیه لازم را بگیرند و به عنوان برندهای محرز مشخص در کشور به فعالیت بپردازند و برندهایی که چنین تائیدیه‌های نداشته باشند، به عنوان برندهای محرز قاچاق شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه این روند تا سال ۱۳۹۸ ادامه پیدا کرد، خاطرنشان کرد: بعد از سال ۱۳۹۹ موضوع اغتشاشات به واسطه افزایش قیمت بنزین پیش آمد و پس از آن نیز پاندمی کرونا در کشور آغاز شد که بعد از کرونا، مجدد شاهد رشد قاچاق در کشور شده‌ایم.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تاکید کرد: اکنون بازگشت‌پذیری عرضه قاچاق پوشاک به کشور رخ داده است و به دلیل عدم برخورد تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

گفتنی است؛ در بخشی از متن دعوت‌نامه این همایش چنین نوشته شده است:

اعضای محترم اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

با سلام

احتراما همان‌گونه که مستحضرید، صنعت پوشاک کشور به شدت متاثر از قاچاق بوده و طی سال گذشته شاهد گسترش بسیار زیاد قاچاق پوشاک به کشور هستیم، به گونه‌ای که متخلفین به صورت آزادانه و بی‌مهابا اقدام به تبلیغ و توزیع پوشاک قاچاق در سطح عرضه در فضای مجازی می‌نمایند.

هم‌گام به پیگیری‌های مجدانه و موثر این اتحادیه و اتحاد و هم‌دلی اهالی صنعت نساجی و پوشاک ایران در کنار همبستگی و تشریک مساعی سایر تشکل‌های این صنعت اگر چه خواسته‌های به حق بخش خصوصی شنیده شده و دولت و نهادهای نظارتی گا‌م‌هایی را در برخورد قاچاق محرز پوشاک برداشته‌اند؛ اما این موضوع با توجه به پیشرو بودن بازار شب عید کافی نیست، لذا استمرار در طرح مطالبات و پیگیری در راه رسیدن به نتیجه نهایی لازمه همراهی بیشتر تولیدکنندگان و برندهای پوشاک ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *