پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

چرا انتخابات اتحادیه پوشاک تهران مهم است؟

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، به زودی انتخابات اعضای هیات مدیره پوشاک تهران، روز یکشنبه مورخ ۷ خرداد ۱۴۰۲ در مصلای تهران برگزار می‌شود. در این انتخابات ۴۲ نفر کاندیدای هیات مدیره و ۶ نفر کاندیدای پست بازرسی شده‌اند که تعدادی از این کاندیداها، از اعضای هیات مدیره فعلی و سایرین نیز از نام‌های شناخته شده صنعت و صنف عرصه مد و پوشاک کشور هستند.

بی‌تردید اتحادیه پوشاک تهران، یکی از مهم‌ترین مراکز اثر گذار فرهنگی، هنری و اقتصادی در کشور است که تصمیم گیری‌های‌ اعضای هیات مدیره آن می‌تواند آثار بزرگی در کشور پدید آورد.

هنوز موضوع مد و پوشش بانوان و آقایان این مرز و بوم بر سر زبان‌هاست و با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته، ابعاد خسارت آن به صنف و صنعت پوشاک کشور و خانواده‌ها ارزیابی و مشخص نشده است.

اتحادیه پوشاک تهران بیش از ۲۰ هزار عضو دارد که اعضای اتحادیه آن، بابت حق عضویت سالانه، حدود یک میلیون تومان به اتحادیه می‌پردازند.

تقریبا تمامی اعضای اتحادیه پوشاک، از آن عضوی که در یک حجره محقر کوچک زیرزمین در انتهای کوچه‌ای بن بست تاریک نمور تا آن عضوی که در لوکس‌ترین فروشگاه و گران‌ترین پاساژ معروف تهران به تولید یا فروش پوشاک مشغول است، همگی چشم به راه همت و تلاش اعضای هیات مدیره این اتحادیه دارند.

مسئولیت اعضای هیات مدیره تهران بسیار خطیر و استراتژیک و برای تمامی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چون از یکسو به عنوان نمایندگان صنف و صنعت پوشاک، مسئول پیگیری خواسته‌های اعضا و از سوی دیگر، به عنوان نهاد پاسخگو، مسئول هماهنگی با نهادهای بالادست حاکمیتی هستند.

تاکنون این اتحادیه بزرگ با مدیریت آقای ابوالقاسم شیرازی، توانسته است در مقایسه با سایر اتحادیه های صنفی کشوری، گسترش یابد و ساز و کار بسیار حرفه‌ای را در مراجعات حضوری ایفا کند. موضوع مهمی که در سایر اتحادیه ها به ندرت دیده می‌شود.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، اکثریت اعضای اتحادیه پوشاک از عملکرد آقای شیرازی به پاس بیش از ۲۰ سال خدمت به صنف و صنعت پوشاک کشور راضی هستند، به طوری که ایشان، طی چند دوره انتخابات، از سوی روسای سایر اتحادیه های پوشاک کشوری نیز مورد وثوق و اعتماد قرار گرفته و به عنوان دبیر شورای هماهنگی صنوف پوشاک کشور برگزیده و انتخاب شده است.

نظر به اهمیت صنعت پوشاک که از نظر فرهنگ عمومی، بالاترین اهمیت فرهنگی و از منظر اقتصادی، بعد از صنعت غذایی، بالاترین ترنور مالی را در کشور دارد، ضروری است تا توانایی و ویژگی و آستانه فکر و اندیشه تمامی کاندیداها به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و رای دهندگان نیز با آگاهی کامل، در پای صندوق رای حاضر شوند.

هر چند که تاکنون اتحادیه پوشاک تهران در بسیاری از زمینه ها کارنامه مثبتی را از خود به جای گذاشته؛ اما باید به این موضوع نیز اذعان داشت که هنوز بخش عمده‌ای از ظرفیت‌ عظیم صنف و صنعت پوشاک‌ خالی است که مسئولیت مستقیم و غیر مستقیم آن با اتحادیه است و متاسفانه تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است و هزینه این تعلل را، اعضای کوچک و بزرگ این صنف و خانواده‌های چشم به راه‌شان می‌پردازند.

به اعتقاد نگارنده، یکی از مشکلات موجود در این اتحادیه صنفی، وجود تعداد اندکی از افراد در پست‌های تصمیم‌سازی یا اجرایی اتحادیه است که همچون دیواری سخت، مانع از هر گونه تغییر و تحول بنیادی و نوین در این اتحادیه وزین می‌شوند. موانعی که دود سیاه بی‌تخصصی آن‌ها، نه به چشم نزدیکان و آشنایان، بلکه به چشم اعضای دور و نزدیک اتحادیه می‌رود.

با دقت به فهرست اسامی کاندیداها و ائتلاف‌هایی که صورت پذیرفته، مشخص است که در جاهایی، رفاقت‌ها بر تخصص‌ها پیشی گرفته‌اند و به راستی، این موضوع زیبنده اتحادیه‌ای بزرگ با بیش از ۲۰ هزار عضو با گردش مالی چند صد میلیارد تومانی اتحادیه و هزاران موضع دیگر، از جمله موضوعات هنری و فرهنگی نیست.

قطعا اعلام حضور افرادی جوان، همچون آقایان علی مروت جو، امیدرضا آقا حسین شیرازی، حمیدرضا یوسفی‌فر، محمدرضا شمسی اشکذری و خانم اکرم قاضی در فهرست کاندیدای هیات مدیره و آقای ابوالقاسم شیرازی در کسوت بازرس اتحادیه، جای بسی خوشوقتی دارد؛ اما در خصوص سایر رقبا، با توجه به عملکرد و سابقه آنان، باید بیش از پیش دقت کرد تا خدای ناکرده، دچار تعارفات نشد و با قطع یقین نسبت به انتخاب این افراد دقت کرد. از یاد نبریم که به لحظات انتخابات حساس کشوری در مهم‌ترین اتحادیه صنفی نزدیک می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *