پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

نیاز فروشگاه‌‌داران پوشاک به فروشندگان حرفه‌ای/ مسئولان تدبیری اتخاذ کنند

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد، با پرسه در پاساژها و معابری شهری، آنچه در پشت ویترین‌ها نظرها را به خود جلب می‌کند، آگهی جذب «فروشنده» است.

شاید اگر تعداد محدودی از فروشگاه‌ها، چنین آگهی‌هایی پشت ویترین‌ فروشگاه‌های خود داشتند، تعجب برانگیز نبودند؛ اما زمانی که تعداد این آگهی‌ها به انبوه می‌رسد، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که چگونه ممکن است در شرایطی که مشکل اشتغال در کشور زیاد است؛ اما فروشگاه‌داران همچنان چشم به راه فروشنده هستند؟!

پس از گپ و گفت با برخی از فروشگاه‌داران، مشخص شد که نیاز آن‌ها، نه هر فردی، بلکه نیازشان به فروشنده‌ای تحصیل کرده، مودب با روابط عمومی بالا، خوشتیپ، حرفه ای در فروش، آشنا با سبک فروشندگی و در عین حال نظافتچی و حضور وی از صبح تا ۱۱ شب در فروشگاه است.

اما آنچه در این میانه بغرنج به نظر می‌رسد، این است که چنین فروشندگانی در بهترین حالت نیز از هویت مشخص برخوردار نیستند.

در واقع نبود منزلت اجتماعی موجه برای بسیاری از فروشندگان، باعث نارضایتی و عدم استقبال اشخاص از موضوعی مهم به نام فروشندگی پوشاک شده است.

تاکنون برخی از متخصصان پوشاک آمادگی خود را جهت تاسیس آموزشگاه تربیت و تعلیم فروشنده پوشاک اعلام کرده‌اند؛ اما تاکنون به این مهم توجه لازمه نشده است.

اینک بیش از هر زمان دیگر ضروری است تا مسئولان صنعت پوشاک کشورمان به مقوله آموزش فروشنده پوشاک و دیگر موارد مرتبط و صدور گواهینامه و کارت معتبر به افراد ذی صلاح اقدام کنند تا به زودی شاهد رفع نیاز فروشگاه های پوشاک و همچنین ایجاد منزلت مناسب اجتماعی برای فروشندگان محترم در کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *