پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

مهندس یوسفی‌فر؛ کاندیدایی راهگشا برای صنعت مُد ایران/ سونامی تریلیون دلاری نزدیک است؛ ضرورت حضور افراد صنفی و کارآزموده در قوه مقننه

در حالی مهندس حمیدرضا یوسفی‌فر، عضو فعال صنفی و دبیر کار گروه مد و لباس اتحادیه پوشاک تهران برای نمایندگی در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده است که این دوره از مجلس، بیش از هر زمان دیگر نیاز به حضور چنین نمایندگانی دارد.  افرادی که علاوه بر تخصص، انگیزه لازم جهت تدوین قوانین و مقررات جدید جهت تحول و رونق‌بخشی به صنف و صنعت را دارا هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، صنعت مد و پوشش، یکی از مهم‌ترین موضوعات است که هر چند وقت، فضایی پر التهاب را در زمینه امنیتی، اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … کشور ایجاد می‌کند.

نبود مقررات و قوانین به روز، یکی از معضلاتی است که این صنعت از آن رنج می‌برد.

دلیل آن هم مشخص است؛ نمایندگانی که از کف بازار این صنف و صنعت برآمده باشند و دغدغه اهالی این صنف و صنعت را در کنار دغدغه‌های عموم مردم و مسئولان درک کنند، اگر نگوئیم که نیست؛ اما بسیار نادر و کمیاب است و اصولا چنین افرادی در این سطح به ندرت حاضر به قبول مسئولیت و حضور در صحنه می‌شوند.

موضوع بسیاری جدی و حیاتی‌تر از آن است که می‌توان تصور کرد.

هم‌اکنون، سهم بازار جهانی در حوزه پوشاک و منسوجات حدود ۱/۱ تریلیون دلار است و به زودی ظرفیت بازار پوشاک و منسوجات در جهان تا سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۴۰۴ ه.ش) به بیش از مرز ۲ تریلیون دلار می‌رسد.

بدیهی است که این افزایش یک تریلیون دلاری، تغییرات عظیم فرهنگی را در عرصه مد و پوشش رقم خواهد زد و به زودی در نتیجه این رقابت عظیم، تغییرات فرهنگی و فشارهای اقتصادی به شکل سونامی در کشور بروز خواهد کرد.

اکنون کشورهایی نظیر چین، هند، برزیل، روسیه و ترکیه برای تصاحب این ثروت عظیم خیزهای بلندی برداشته‌اند.

در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ واحد نساجی و پوشاک مشغول به فعالیت هستند و حداقل حدود ۲۶۰ هزار نفر در این صنعت، به عنوان سومین صنعت مهم استراتژیک کشور اشتغال دارند و لازم است تا قوانین و مقرارت این عرصه به روز رسانی شوند تا علاوه بر برنامه‌ریزی راهبردی جهت دفاع در مقابل این سونامی عظیم، همچنین برنامه‌ریزی جامعی جهت الگوسازی مد و لباس برای مردم و مدیریت بازار منسوجات و پوشاک و دیگر اقلام صنعت مد صورت پذیرد تا کمترین آسیب و بالاترین دستاور از این افزایش ظرفیت، نصیب مردم کشورمان شود.

در چنین شرایطی است که حضور افراد کارآزموده و مسلط به صنعت مد و پوشاک و دیگر اقلام، در عرصه قوه مقننه کشور، ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

مهندس حمیدرضا یوسفی فر، نمونه‌ای از این افراد است. کاندیداتوری ایشان جهت نمایندگی مجلس شورای اسلامی را باید به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.

امید است که با  حمایت مردم و به ویژه اهالی صنف و صنعت مد کشور، ایشان به مجلس راه پیدا کنند تا در فضای پر سر و صدای مجلس و حجم انبوه کارها، بتواند راهگشا برای این صنف و صنعت کلیدی کشور باشد.

 گفتنی است؛ مهندس حمیدرضا یوسفی‌فر، کارآفرین و دبیر کارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاک تهران است که بیش از ۴۰ سال در صنف و صنعت مد و پوشاک و کیف و کفش و چرم و …  به فعالیت مشغول بوده است.

وی همواره از حامیان مشفق اهالی صنف و صنعت مد بوده و امسال حسب تکلیفی که احساس نموده، با هدف حمایت از مردم و اعضای صنفی، با کد انتخاباتی ۹۱۴۵ برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *