پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

مجتبی یگانه؛ ناظر و سازنده‌ای نوآور در عرصه صنعت مُد ساختمان ایرانی

مهندس مجتبی یگانه، نامی پر شهرت در صنعت مد ساختمان ایرانی است. تحصیلات وی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران است؛ اما بیش از آن، شهرت وی در تسلط بر معماری و دکوراسیون داخلی و همچنین، تحقق ایده‌های طراحان هنگام ساخت و ساز ساختمان است. به منظور آشنایی بیشتر، پایگاه خبری صنعت مد با وی گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، مهندس مجتبی یگانه، از نوآوران عرصه صنعت مد امروز ساختمان ایرانی در پاسخ به این پرسش که «آیا هم‌اکنون، سرمایه‌گذاران و سازندگان از نوآوری‌های معماران استقبال می‌کنند؟»، اظهار کرد: در حال حاضر، ایده‌ها و نوآوری‌های بسیار خوبی در صنعت ساختمان وجود دارد؛ اما تفکر سنتی برخی از افراد، مانع از تحقق و به کارگیری آن‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: البته این‌گونه مخالفت‌ها موضوع جدیدی نیستند؛ چون پیش از این هم این‌ قبیل از مخالفت‌ها در برابر نوآوری وجود داشته است.

مهندس یگانه تصریح کرد: به طور مثال، زمانی در سقف‌های ساختمان از آجر استفاده می‌شد؛ اما پس از مقاومت‌های بسیار، در نهایت آجر جایش را به تیرچه و بلوک داد و مورد استقبال قرار گرفت. هم‌اکنون نیز متریال‌ و سقف‌های بسیار سبکی آمده است که بسیاری از همکاران یا از آن بی‌خبرند یا اینکه در مقابل اجرای آن، مقاومت می‌کنند که لازم است تبلیغات مناسب در خصوص آن‌ها صورت پذیرد.

وی در ادامه، در پاسخ به این پرسش که «آیا در حال حاضر استفاده از سنگ نما در ساختمان، منع قانونی دارد؟»، عنوان کرد: موضوع منع قانونی در عدم استفاده از سنگ در نمای ساختمان از قدیم نیز وجود داشته است و موضوع جدیدی نیست.

مهندس یگانه تصریح کرد: آنچه امروزه باعث تشدید اجرای این قانون شده است، مربوط به کاهش کیفیت سیمان است که قابلیت چسبندگی به سنگ، همانند گذشته را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، سیمان‌ها مرغوب و کیفیت خوبی داشتند؛ اما چند سالی است که شاید به دلیل فرسودگی کارخانه‌ها، سیمان‌های خوبی به بازار عرضه نمی‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا سنگ‌های نما استقامت لازم را نداشته و امکان ریزش آن‌ها از ارتفاع وجود داشته باشد.

مهندس یگانه تاکید کرد: مطابق مقررات، در حال حاضر استفاده از سنگ در برج باغ با محدودیت مواجه است و همچنین در سایر ساختمان‌ها نیز، سنگ و سیمان در نمای ساختمان در کنار هم باید به کار گرفته شوند و از طبقات بالاتر نیز، امکان به کارگیری سنگ در نما وجود ندارد.

لازم به ذکر است؛ علاقمندان جهت ارتباط بیشتر، می‌توانند به شماره ۰۹۱۲۶۶۲۲۳۳۹ با آقای مهندس یگانه تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *