پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

ماموریت سازمان نوآوران ملل در ارتقای برند ملّی و مدرن‌سازی صنعت مد ایران

دکتر ناصر عظیمی، مسئول سازمان نوآوران ملل، از فعالیت این گروه با داشتن ۲۵ مرکز نوآوری در سطح کشور خبر داد و ماموریت این گروه را در ارتقای برند ملّی و گسترش پژوهش‌های کاربردی، مدرن‌سازی صنعت مد ایران تشریح کرد.

مسئول سازمان نوآوران ملل، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، با اشاره به نقش گروه نوآوران در ارتقای برند ملی کشور، اظهار کرد: این گروه، سازمانی است که با داشتن غنی‌ترین پایگاه دانش و ۲۵ مرکز نوآوری در زمینه  گسترش پژوهش‌های کاربردی در عرصه‌های جهانی فعال است و از سوی متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شود.

 دکتر عظیمی تصریح کرد: نوآوران ملل،  آمادگی همکاری‌های مشترک و ارائه خدمات علمی و پژوهشی را به کلیه اتحادیه‌های صنفی کشور را دارد.

وی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که اتحادیه‌های صنفی، از جمله اتحادیه پوشاک در عصر متاورس باید رویکرد  خویش را تغییر دهند و به مرجعیت علم و انجام پژوهش‌های کاربردی توجه بیشتری نشان دهند.

مسئول سازمان نوآوران ملل خاطرنشان کرد: تلفیق دانش و هنر و فناوری در فعالیت‌های اتحادیه پوشاک یک ضرورت انکار ناپذیر است و  به‌کارگیری ۷ اصل هنرهای سنتی ایران در طراحی و تولید پوشاک به افزایش  کیفیت تولید و بهبود بازار داخلی و خارجی کمک شایانی می‌کند.

دکتر عظیمی اظهار کرد: همان‌گونه که ترکیب هنرهای سنتی  ایران در طراحی قالی تبریز  منجر به شهرت جهانی این  صنعت شد و به صدور فرهنگ  ایرانی کمک شایانی کرد، بدیهی است که در زمینه پوشاک هم تاثیر  گذار خواهد بود.

به گفته وی، مسولان اتحادیه پوشاک باید با آینده پژوهشی و شناسایی سلیقه‌های شهروندان داخلی و همین‌طور شناخت بازارهای خارجی، بستر لازم را برای افزایش خلاقیت و نوآوری و مهارت‌های تخصصی فراهم نمایند.

مسئول سازمان نوآوران ملل تصریح کرد: در عصر کنونی جریان‌سازی فرهنگی از طریق ورزش و هنر و تحولات اجتماعی از این طریق در جوامع جهانی بسیار مورد توجه است و سرعت بسیار زیادی پیدا  کرده است.

دکتر عظیمی عنوان کرد: به عنوان مثال، آن‌زمان که بنده با طرح گفتمان «ورزش  و هنر کلید توسعه  پایدار و  مولد  صلح  ماندگار» به دنبال بهره گیری از کارکرد ورزش و هنر برای جریان سازی فرهنگی و توسعه همه جانبه  و متوازن بودم،  هرگز  تصور نمی‌کردم که کشورهای منطقه و اعراب این‌قدر با هوش باشند و برای ورزش و هنر سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: اما واقعیت داشت و قطر برای میزبانی فوتبال ۲۳۰ میلیارد دلار هزینه کرد و عربستان بلافاصله کریستین  رونالدو را جذب کرد و اینک کریم بنزما هم به لیگ باشگاهی این کشور پیوسته است. اکنون کریم پیراهن زرد الاتحاد را به تن می کند تا هماوردی شایسته برای یاران کریستین رونالدو  باشد.

مسئول سازمان گروه نوآوران ملل تاکید کرد: امارات و عمان و عربستان و قطر می‌دانند که جادوی نفت و گاز همیشگی نیستند؛ بنابراین حاکمانش به دنبال افق‌های مطمئن دیگری از جمله در حوزه گردشگری هستند و سرمایه گذاری   اخیرشان در فوتبال، سینما و موسیقی هم ریشه در همین دارد.

دکتر عظیمی خاطرنشان کرد: امروز برخی از آمارها می‌گویند که رونق توریسم در عربستان بعد از جذب رونالدو تا دو برابر افزایش داشته است. آن‌ها دارند برند کشورشان را بازسازی می‌کنند.

   وی گفت: در همین راستا، هم‌‌اکنون پژوهشگران پر تلاش نواوران ملل نیز در زمینه هویت‌بخشی و تعریف ماموریت‌های جهانی، ملی و منطقه برای شهرهای کشور، پژوهش‌های بسیار مفیدی  انجام  دادند  و  مولفه‌های  تاثیر گذار در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اکثر شهرها و روستاهای  مهم را شناسایی کردند.

این پژوهشگر فعال در حوزه مدرن سازی صنعت کشور، اظهار کرد:  به عنوان مثال، تبریز  زمانی‌که پایتخت فرش  جهان  شد، از رتبه ششم به جایگاه اول شهرهای کشور ارتقا یافت و در برنامه‌های پژوهشی ما ، شهر دوستی و  تعلق خاطر شهروندی افزایش می‌یابد  و از این طریق انسجام فرهنگی و ملی تقویت می‌شود  .

  دکتر عظیمی یادآور شد: در شرایطی که کشور گرفتار ابربحران‌های زیادی شده است، ارتقای جایگاه مردم از  تماشاچی بودن به شهروند مشارکت‌جو؛ از طرفی تقویت امنیت کشور را به همراه داشته و از طرفی به مشارکت  حقیقی مردم و برندسازی شهرها و افزایش سهم اقتصادی ایران از تجارت جهانی کمک می‌کند .

به گفته وی، اتحادیه‌های صنفی در زمینه برندسازی شهرها می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

مسئول سازمان گروه نوآوران ملل اظهار کرد: بنده  تاکید می‌کنم که باید اتحادیه‌ها  در کنار  مراکز  علمی  پژوهشی، برای ترویج فرهنگ اقتصاد مولد تلاش کنند تا علاوه بر اشتغال‌زایی وکاهش بیکاری و بهبود شرایط بازار داخلی در  افزایش سهم اقتصاد ایران از تجارت جهانی مفید باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشارکت حقیقی اتحادیه‌های صنفی با برنامه‌های جامعه توسعه نوآوران و  شهرداری‌ها، ما می‌توانیم مجددابه بازارهای جهانی برگردیم و سهم ایران را حداقل به ۴  درصد  از  اقتصاد  جهانی   افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *