پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

برند دلیری، همچنان پیشتاز در صنعت مُد ساختمان

نام مهندس فرزاد دلیری، معمار سرشناس و نوآور عرصه ساختمان‌سازی در صنعت مد، به تنهایی یک برند است. شاید تئوریسن یا طراحان بسیاری باشند که از منظر دانش، دستی بر دست‌ها داشته باشند؛ اما از خاطر نباید برد که در عرصه معماری، این مهندس دلیری است که هم بازار را و هم تقاضا را خوب می‌شناسد و به همین جهت، توانسته است طی چهار دهه تلاش مستمر، به همراه همکاران خود، گوی سبقت را از سایر رقبا برباید و نام خود را به عنوان یک برند طلایی، بر سر زبان‌ها بی‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران) به نقل از خط معمار، مهندس دلیری در پاسخ به این پرسش که «ساختمان‌های زیادی هستند که کار شما نیستند؛ اما با نام شما به فروش گذاشته می‌شوند، با همان نرخ بالاتر و آیا شما امضا خود را در اختیار این ساختمان سازها گذاشته‌اید؟»، اظهار کرد: من معتقدم مردم از درک و شعور بالایی برخوردارند. مشتریان ما، از زمان آغاز فونداسیون به کارگاه سر می‌زنند و مراحل ساخت را زیر نظر دارند.

وی تاکید کرد: در سرزمینی که یک دیگ زودپز مورد بررسی سازمان استاندارد قرار می‌گیرد، ولی یک ساختمان هیچ تاییدی از یک سازمان معتبر ندارد، مردم مجبورند خودشان دست به کار شوند. چرا که پول خرید یک ساختمان نتیجه تلاش سی سال زحمت یک خریدار است. آن‌ها این ثروت را به آسانی و فقط با شنیدن یک نام از دست نمی‌دهند.

مهندس دلیری تصریح کرد: پس اگر کسی بخواهد با نام دلیری در فروش ساختمان کلاهبرداری کند، موفق نخواهد شد. من هم هرگز نمی پذیرم نامم در ساختمانی که کار من نیست استفاده شود. اگر موردی هم وجود داشته است، من بی خبر مانده‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش که «تا چه حد دخالت کارفرما را در کارهایتان پذیرفته‌اید و یا می‌پذیرید»، خاطرنشان کرد: یک معمار زمانی موفق است که بتواند نظر خود را به کارفرما تحمیل کند. هیچ آرشیتکتی در همان ابتدای مسیر حرفه‌ای خود، چنین قابلیتی ندارد. باید زمان بگذرد و کارهای خوب همراه با رفتارهای اجتماعی مناسب انجام شود تا اعتماد کارفرما جلب شود.

مهندس دلیری یادآور شد: من این راه را طی کرده‌ام. البته الان نگاه جامعه هم نسبت به معمار و معماری رشد کرده است. در سال‌های قبل اهمیت طراحی معماری در ساختمان سازی چندان برای عموم سرمایه گذاران اهمیت نداشت. اما امروزه فرهنگ ساخت رشد کرده و سازندگان با کمال میل برای طراحی آنچه می‌خواهند بسازند هزینه می‌کنند.

وی افزود: سازندگان وقتی پول می‌دهند، کمتر در کار طراح دخالت می‌کنند. چرا که اگر قرار بود نظر خود را تحمیل کنند کار را به دفتر نقشه کشی واگذار می‌کردند.

مهندس دلیری تاکید کرد: این نکته را هم می‌گویم که تسلیم نشدن در برابر خواست کارفرماهای خصوصی سرسخت، راه کارهایی دارد و یکی از روش‌ها این است که با احترام به نظر کارفرما خواست او را انجام دهید و یک طرح هم مطابق با نظر خود آماده کنید، این جاست که کارفرما متوجه می‌شود راه‌هایی بهتر از آنچه در ذهن خودش بوده، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *