پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

ضرورت ساماندهی و برخورد با دست فروشی؛ نه با حرف، بلکه با عمل/ به داد فروشگاه‌های مجوز دار برسید!

دست فروشی ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد. هر چند این شیوه از کسب  و کار به دلیل شرایط سخت اقتصادی و همدلی شهروندان مورد استقبال قرار گرفته است؛ اما به دلیل ضرری که به کسب و کار فروشندگان مجوزدار وارد می‌سازد، پذیرفته نیست و ضرورت ساماندهی آن، بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، اصطلاحی در ادبیات فارسی وجود دارد که می‌گوید «مرگ برای همسایه است» و منظور از این اصطلاح این است که بسیاری از مردم باور ندارند که روزی مرگ به سراغ آن‌ها نیز می‌آید و به هر حا روزی خود نیز دچار این فراق بزرگ می‌شوند!

اکنون این اصطلاح در مورد رواج دستفروشی در سطح و معابر شهر نیز صدق می‌کند. در حال حاضر در کوچه و برزن شهر انبوهی از دستفروشان بساط خود را گسترده‌اند و به کسب روزی مشغول هستند.

 مشتریان نیز به دلیل پائین بودن قیمت جنس از آنان خرید می‌کنند و طرفین راضی و تا اینجای کار مشکلی به نظر نمی‌رسد.

اما از دیگر سو، مدیر فروشگاه مجوزداری که با قیمت سرسام آور اجاره مغازه، افزایش لجام گسیخته اجناس و مشکلات مربوط به پرسنل مواجه هست، ضررده این ماجراست و کمتر کسی به فکر او و مرگ تدریجی کسب و کار وی است.

در چنین شرایطی، هیچ کس باور ندارد که ممکن است روزی خود وی نیز دچار این بلای اقتصادی شود!

تا زمانی که یک دستفروش، به هر دلیل، اجازه فروش اجناس مشابه یک فروشگاه در کف خیابان را داشته باشد، فروشگاه‌دارهای مجوز دار با کسری مشتری مواجه خواهند بود و بیم فروپاشی کسب و کار آن ها در این شرایط سخت جنگ اقتصادی می‌رود.

به همین منظور لازم است تا هر چه زودتر از سوی مسئولان عالی کشوری به همراه روسای اتحادیه های صنفی، برنامه ای جامع در جهت ساماندهی این معضل خطرناک اقتصادی تدوین شود تا فروشندگان مجوز دار، از حمایت جامع قانونی برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *