پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

صنعت مد ایران در انتظار طراحان آگاه و رسانه‌های تخصصی

صنعت مد در وهله نخست موضوعی فانتزی و لوکس به نظر می‌رسد. اما با اندکی تامل و تفکر به آن در می‌یابیم که مد در تمامی شئونات زندگی مدنی و مدرن رخنه کرده و اساسا بدون صنعت مد، بازار معنایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، پس زدن صنعت مد، تفکری است که ناشی از عدم شناخت این صنعت است. اگر صنعت مد نبود، به طور مثال، امروزه تلفن‌های همراه (موبایل) همچنان یک شکل و همانند تولید اولیه آن بودند. اما این صنعت مد است که روزانه در حال ارایه دستاورد و مدل‌های جدید موبایل است و تقریبا اکنون، نیمی از مردم کره زمین دارای گوشی همراه گوناگون با اشکال مختلف هستند که هدف همه آن‌ها یکی است و آن‌هم؛ امکان تماس تلفنی برقرار کردن!

در کشور عزیزمان ایران، شاید به دلیل موضوعات فرهنگی و اعتقادی و گاها سیاسی، تاکنون وفاق ملی جهت میدان دادن به فعالان مد داده نشده است و هر چند کارگروه مد و لباس با هدف ساماندهی این عرصه پدید آمد؛ اما به دلیل فقدان و نبود زنجیره‌ اصلی، به ویژه رسانه‌های رسمی و تخصصی مد، تاکنون نتوانسته است رسالت خود را آنگونه که باید باشد، ایفا کند.

دلیل آن‌هم پر واضح است؛ جوانان الگوی مد موثر و فراگیر ملی پسند ندارند و هر چند تولید داخل طی چند سال اخیر تقویت شده؛ اما صنعتگران مد و فعالان مرتبطان با آن همچنان در بیم و امید و بلاتکلیفی به سر می‌برند و در نبود الگوی موفق ایرانی، الگوی غالب همچنان الگوی غرب است که متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد یکی از نادرترین اتفاقات در جهان و آن‌هم برخورد خشن در زمینه نوع پوشش بودیم.

چالشی ملی که می‌توانست و می‌تواند با ساماندهی طراحان و ارزش‌گذاری به کار آنان و با حضور رسانه‌های تخصصی مد، یک‌بار و برای همیشه به آن سر و سامان و پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *