پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

مدیران و کارآفرینان آماده باشند: سونامی عظیم مد و پوشش؛ افزایش ظرفیت ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلاری در بازار پوشاک و نساجی

مطابق پیش‌بینی‌ها، به زودی ظرفیت بازار پوشاک و منسوجات در جهان تا سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۴۰۴ ه.ش) به بیش از مرز ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که هم‌اکنون، سهم بازار جهانی حدود ۱/۱ تریلیون دلار است. در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب، طی دو سال آینده، شاهد سونامی عظیم در عرصه مد و پوشش کشورمان خواهیم بود. ادامه مطلب، به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، هم‌اکنون، سهم بازار جهانی در حوزه پوشاک و منسوجات حدود ۱/۱ تریلیون دلار است.

این در حالی است که به زودی ظرفیت بازار پوشاک و منسوجات در جهان تا سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۴۰۴ ه.ش) به بیش از مرز ۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

بدیهی است که با این افزایش یک تریلیون دلاری، تغییرات عظیم فرهنگی را در عرصه مد و پوشش جهان و همچنین ایران شاهد خواهیم بود.

تغییراتی که به دلیل حجم گسترده آن در بازه زمانی کوتاه مدت، می‌تواند به شکل سونامی بروز کند.

رصد این موضوع چندان هم مشکل نیست؛ چرا که هم‌اکنون مدسازان جهان، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای، نوع جدیدی از مد و پوشش را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

اکنون آنچه به عنوان سبک زندگی به نمایش گذاشته می‌شود، مردانی هستند که لباس زنانه بر تن دارند یا زنانی که لباس مردانه بر تن می‌کنند.

تبلیغ همجنس‌گرایی در رسانه‌های مد خارجی به شدت فزونی گرفته است و مد و پوششی که در این راستا تبلیغ می‌شود، در تمامی جوامع و حتی کشورهای توسعه یافته، ساختارشکنانه و هنجار شکن هستند.

آنچه در این رسانه‌ها به آن کمتر پرداخته می‌شود و در لایه‌های زیرین و زیرساخت‌های‌ فرهنگی آن در جریان است، حجم عظیمی از تلاش‌های اقتصادی است تا این‌گونه مروجان، با ترغیب افراد به سبک جدید پوشش، شرایط لازم و ظرفیت خالی اقتصادی برای تولید و عرضه هر چه بیشتر منسوجات، پوشاک و چرم و … را در کشورهای خود و دیگر کشورها فراهم کنند.

اکنون کشورهایی نظیر چین، هند، برزیل، روسیه و ترکیه برای تصاحب این ثروت عظیم خیزهای بلندی برداشته‌اند.

از آن رو که در کشورمان ایران، بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ واحد نساجی و پوشاک مشغول به فعالیت هستند و حداقل حدود ۲۶۰ هزار نفر در این صنعت، به عنوان سومین صنعت مهم استراتژیک کشور اشتغال دارند، لازم است تا علاوه بر برنامه‌ریزی راهبردی جهت دفاع فرهنگی در مقابل این سونامی جهانی، همچنین برنامه‌ریزی جامعی جهت مدیریت بازار منسوجات و پوشاک و دیگر اقلام آرایشی صورت پذیرد تا کمترین آسیب و بالاترین دستاور از این افزایش ظرفیت، نصیب مردم کشورمان شود.

قطعا آنچه می‌تواند در این عرصه راهگشا و فرهنگساز باشد، رسانه‌های تخصصی هستند که تاکنون به دلیل عدم توجه و حمایت‌های لازم، از ظرفیت‌های آنان به درستی استفاده نشده است.

امید است که مدیران اتحادیه‌ها، مسئولان فرهنگی کشور و تمامی دست‌اندرکاران مربوطه، اقدامات لازم را جهت بستر سازی و حمایت از رسانه‌های تخصصی مد کشور، بیش از پیش فراهم نمایند تا با بهره‌مندی از تلاش آن‌ها، بالاترین بهره‌وری فرهنگی و بیشترین ثروت و ارزش مالی نصیب مردم کشورمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *