پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

حضور تجار عراقی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک/ فرصت مذاکره B2B برای فعالان اقتصادی ایران

امسال در نمایشگاه ایران مد (یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران) که طی ۲۳ تا ۲۶ مهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود، گروهی از تجار عراقی در رویداد B2B که به همت مرکز تجاری ایران در نجف اشرف عراق برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت و طی آن، فعالان اقتصادی ایرانی این فرصت را خواهند داشت تا با طرف‌های عراقی به مذاکره و عقد قرارداد جهت صادرات محصولات‌شان به کشور عراق بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، با حضور ابوالقاسم شیرازی، دبیر کمیسیون پوشاک در مرکزی تجاری ایران در نجف اشرف، رضا چگینی، رئیس هیات امنای مرکز تجاری ایران در نجف اشرف و مرتضی هدایتی، مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف عراق، نشست خبری رویداد B2B یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.

ابوالقاسم شیرازی، در این نشست، ضمن قدردانی از عوامل اجرایی به دلیل انتخاب وی به عنوان دبیر کمیته این مرکز، اظهار کرد: این مرکز از دولت جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف اشرف کشور عراق نمایندگی دارد و پیش از این هم در این زمینه فعالیت داشته است و تاکنون با رصدهای صورت پذیرفته، مشخص شده است که این مرکز اقدامات خوبی را در کشور عراق انجام داده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز می‌تواند زمینه خوبی را برای عرضه پوشاک ایرانی در کشور عراق فراهم کند، عنوان کرد: با توجه به رقابتی که در کشور عراق وجود دارد، این مرکز فرصتی را فراهم آورده است تا تجار عراقی با پوشاک ایرانی آشنا شوند.

بازرس اتحادیه پوشاک تهران تصریح کرد: اکنون آنچه صنف پوشاک کشورمان به آن نیاز دارد، شامل دو موضوع می‌شود. اولین صادرات و دومین مربوط به تامین مواد اولیه است.

شیرازی با بیان اینکه تولیدکنندگان پوشاک ایران می‌توانند با صادرات محصولات خود، نه تنها نجات بخش تولید خود، بلکه نجات بخش اقتصاد مملکت‌مان باشند، خاطرنشان کرد: در موضوع تامین مواد اولیه نیز موانعی وجود دارد که در صورت رفع آن‌ها، این مواد با قیمت مناسب در دسترس تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و در نتیجه، تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را با قیمت مناسب، در دسترس متقاضیان قرار دهند.

هدف مرکز تجاری ایران در نجف اشرف، تامین نیازمندی‌‌های صادراتی

رضا چگینی، رئیس هیات امنای مرکز تجاری ایران در نجف اشرف نیز در این نشست، اهداف این مرکز در کشور عراق را تشریح کرد.

وی با یادآوری از اینکه کشور پهناور ایران، مرز مشترک طولانی با کشور عراق دارد، تاکید کرد: با توجه به ظرفیتی که در دو کشور ایران و عراق وجود دارد، ما می‌توانیم نیازمندی کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق را در زمینه‌های گوناگون از جمله پوشاک، صنعت، کشاورزی و … فراهم کنیم.

چگینی با اشاره به جلساتی که تاکنون این مرکز با مسئولان عراقی از جمله سفیر عراق در ایران داشته است، تصریح کرد: مسئولان عراقی برای برقراری اینگونه روابط بین دو کشور، بسیار مشتاق هستند.

رئیس هیات امنای مرکز تجاری ایران در نجف اشرف عنوان کرد: سفیر عراق در ایران نیز تاکید کردند که به این ارتباط کمک خواهند کرد و به همین جهت این مرکز نیز اکنون، می‌تواند به عنوان نمایندگی بخش خصوصی به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در کشور عراق کمک کند.

 برپایی رویداد B2B در نمایشگاه پوشاک ایران مد با محوریت عفاف و حجاب

مرتضی هدایتی، مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف عراق نیز در ابتدای این نشست، از برپایی رویداد B2B در نمایشگاه پوشاک ایران مد با محوریت عفاف و حجاب خبر داد و اظهار کرد: این رویداد فرصت بی‌نظیری برای آشنایی تجار عراقی با فعالان اقتصادی ایران به منظور انجام مذاکره و تفاهم را فراهم می‌آورد.

وی ضمن دعوت از تمامی تولیدکنندگان، فروشندگان و تجار پوشاک ایرانی به جهت حضور در رویداد B2B که در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران برپا می‌شود، تصریح کرد: در این رویداد، روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های مطرح عراق و تجار فعال عراقی و همچنین سفیر محترم عراق نیز حضور خواهند یافت.

هدایتی خاطرنشان کرد: همچنین در این رویداد که به مدت سه روز برپا می‌شود، ضمن رونمایی از سامانه تجارت الکترونیکی ایران در عراق، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تنظیم قرارداد بین‌ طرف‌های ایرانی و عراقی و بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است؛ یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران با عنوان «ایران مد» از ساعت ۸ تا ۱۵ مورخ ۲۳ تا ۲۶ مهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول برپاست و میزبان علاقمندان به محصولات نساجی، پوشاک و کیف و کفش خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *