پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

جزئیات تهدیدها و فرصت‌های تجارت پوشاک، چرم و منسوجات به فرانسه و ایتالیا

فرشاد امیرخانی، بنیان‌گذار برند تونی مد و از فعالان اقتصادی ایرانی ساکن کشور فرانسه طی گفت‌وگوی اختصاصی، جزئیات تجارت پوشاک، چرم و منسوجات به کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و ایتالیا را تشریح کرد. مشروح مصاحبه در ادامه، به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، چرم و منسوجات ایرانی به دنبال بازار جدید در خارج از کشور از جمله صادرات محصولات خود به اروپا  هستند.

این در حالی است که با وجود علاقمندی تاجران ایرانی؛ اما مشکلات و موانع بی‌شماری به جهت تبادل کالا با کشورهای اروپایی وجود دارد که بسیاری از مسئولین، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران از آن تا حدودی بی‌خبرند.

فرشاد امیرخانی، بنیان گذار و صاحب برند تونی‌مد و از فعالان اقتصادی ایرانی ساکن کشور فرانسه طی گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد، به تشریح وضعیت بازار پوشاک، چرم و منسوجات ایرانی درکشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و ایتالیا پرداخت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو کشور چین و هند بازار پوشاک، چرم و منسوجات کشورهای فرانسه و ایتالیا را اشباع کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند محصولات کشور ترکیه از شهرت برخوردار هستند؛ اما در این کشورها متقاضی قابل توجه را ندارند و بازار، پر از محصولات چینی و هندی هستند.

بنیان گذار و صاحب برند تونی‌مد، با یادآوری از اینکه محصولات چین بستگی به میزان پولی که برای آن اختصاص داده می‌شود، قابل تقسیم هستند، افزود: هم‌اکنون برخی از محصولات چین در خود کشورهای اروپایی ساخته می‌شوند، به طوری که آن‌ها قادرند بهترین محصولات را بر اساس نرخی که برای آن در نظر می‌گیرند، تولید کنند. هر چند که نباید فراموش کرد که عمده محصولات چینی در خود چین ساخته می‌شوند.

امیرخانی هند و پاکستان را از عرضه‌کنندگان برتر پوشاک، چرم و منسوجات دانست و تصریح کرد: هندی‌ها در تولید جنس‌های ویسکوز و جین و چرم بسیار قوی هستند و توانسته‌اند به خوبی بازار اروپا را از محصولات خود اشباع کنند. آن‌های در ارایه محصولات گلدار یا طرح‌دار گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده‌اند.

این فعال اقتصادی ایرانی ساکن کشور فرانسه از توانایی روز افزون کشورهای لهستان و بولگار در تولید محصولات پوشاک، چرم و منسوجات خوب اما گران خبر داد و اظهار کرد: محصولات این کشورها در بازارهای روز خیلی رایج نیستند و در حال حاضر بیشتر از سوی فروشگاه‌های بزرگ عرضه و در اختیار عموم قرار داده می‌شوند.

وی عمده مشکل واردات و صادرات محصولات پوشاک، چرم و منسوجات ایرانی به اروپا را مربوط به تحریم‌ها و عدم امکان تبادل مالی مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: اکنون امکان عرضه محصولات ایرانی در اروپا وجود ندارد؛ چون بسیاری از بنکداران اروپایی به ویژه در کشورهای فرانسه و ایتالیا، از تجارت با ایران پرهیز می‌کنند.

بنیان گذار و صاحب برند تونی‌مد با اشاره به برخی از مشکلات دیگر، از جمله هزینه تمام شده محصولات صادراتی به کشورهای فرانسه و ایتالیا، اظهار کرد: اکنون برای انجام صادرات یک محصول به اروپا، این اجناس ابتدا باید به کشوری دیگر از جمله امارات حمل شوند که در نتیجه، هم در ایران و هم آنجا هزینه‌های گمرک و واسطه‌گری باید پرداخت شود و سپس از آنجا و با نام یک برند دیگر به کشورهای اروپایی  صادر شوند که با احتساب هزینه واسطه‌گری و گمرک، می‌بینیم که یک محصول ۵ یورویی، به ۱۱ یورو افزایش قیمت پیدا می‌کند که به همین دلیل محصولات ایرانی، امکان رقابت را از دست می‌دهند.

به گفته وی، از دیگر مسایلی که تجارت با ایران را با مشکل مواجه ساخته ‌است، مربوط به عدم ثبات قیمت‌ها به دلیل تورم است؛ چون این موضوع، باعث  ایجاد مشکل در ثبت سفارش می‌شود.

امیرخانی، همچنین با انتقاد از برخی تبلیغات که استفاده از رمز ارزها را جهانی معرفی می‌نمایند، تصریح کرد: استفاده از رمز ارز در معاملات، در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و ایتالیا به هیچ عنوان مرسوم نیست و بر خلاف آنچه برخی تبلیغات می‌کنند، هیچ تاجری، به دلیل قوانین مالیات و تجارت، حاضر به استفاده از رمز ارز نخواهد بود.

این فعال اقتصادی حضور و مشارکت ایرانیان در هفته‌های مد فرانسه و ایتالیا را یکی از راهکارهای مهم جهت معرفی محصولات ایرانی به طرف‌های اروپایی دانست و تاکید کرد: همچنین برای تجارت محصولات پوشاک، چرم و منسوجات از ایران به فرانسه، امکان همکاری با فروشگاه‌های بزرگ و برندهای مطرح وجود دارد؛ چون این فروشگاه‌ها، در صورت موافقت، به دلیل اینکه در چندین کشور فعالیت دارند، امکانات لازم جهت معامله و همچنین تبادل مالی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *