پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

تولیدکننده از فردای تولید خود خبر ندارد / از بین رفتن سرمایه‌ها در دوران رکود توام با تورم

رسول شجری بیان داشت: اگر تولیدکننده بداند که تولیداتش در انبارها برای فروش منتظر نمی ماند هرگز کارگر متخصص خود را تسویه نمی کند؛ بلکه با سرمایه گذاری بیشتر تعداد بیشتری را مشغول به کار می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد به نقل از اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه کفش‌های دست‌دوز تهران با اشاره به ضرورت کیفیت خوب در مواد اولیه تاکید کرد: آنچه مبرهن و آشکار است مهمترین عامل در تهیه هر کالای با کیفیت و خوب در دسترس داشتن مواد اولیه شاخص و با کیفیت است؛ اما متاسفانه کشور ما با شرایطی روبه روست که واردکننده هر بار از هر کشوری که بتواند بموقع مواد اولیه را وارد کند اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: واردکننده مواد اولیه به دلیل تعهدات شغلی خود نمی تواند تهیه مواد اولیه را منحصر به یک یا چند کشور کند؛ بلکه اگر کشور فروشنده مواد اولیه مورد تقاضای خریدار را نداشته باشد، واردکننده مجبور است از کشور دیگری آن را تهیه کند در حالیکه مواد اولیه هر کشور با دیگر کشورها متفاوت است و همین تفاوت ها در کیفیت تولید محصول نهایی تاثیر زیادی دارد. محصول هر بار با دفعه قبل متفاوت است و در صورت پایین بودن کیفیت مواد اولیه به تبع مشتری ناراضی و یا از گردانه خرید خارج می سازد. اگر در شرایط تحریم قرار نداشتیم هرگز با این مشکلات رو به رو نبودیم. تولیدکننده در ایران با چالش های زیادی رو به روست.

رئیس اتحادیه کفش های دست دوز تهران مهمترین عامل در تولید باکیفیت و استانداردهای لازم را مواد اولیه دانسته و بیان داشت: زمانیکه محصولی علامت استاندارد را اخذ می کند با اعتماد مردم روبه رو می گردد و کم کم محصول تبدیل به برند می شود، بنابراین استاندارد یکی از پدیده های بسیار خوش یمن است و افراد با اطمینان خاطر کالای دارای علامت استاندارد را تهیه می کنند.

شجری با تاکید بر تاثیر و نقش نیروی انسانی در تولید بیان داشت: ما در شرایط رکود به سر می بریم که تولیدکننده با تولیدات انبار شده مواجه است. مدت زمانی که در رکود توام با تورم بسر می بریم موجب شده با وجود سرمایه گذاری های فراوان کارفرما در آموزش و تولید نیروی کار متخصص مجبور به تسویه کارگر شود. تامین مخارج نیروی انسانی برای تولیدکننده میسر نیست بنابراین کارگران برای تامین مخارج به کارهایی غیر از تخصص خود روی آورده و یا احیاناً در کارها کاذب جذب شده اند.

وی تاکید کرد: ادامه این روند زیان های غیر قابل جبران برای کارگر، تولیدکننده و کشور خواهد داشت از جمله به کار گماشتن نیروی غیرمتخصص برای تولیدکننده. اینگونه است که استانداردهای لازم گاها ًمهیا نخواهد شد. روال تولید باید بدون توقف و در مسیر استاندارد حرکت کند تا انتظار رعایت کامل را داشته باشیم.

شجری با اشاره به حذف بندهای ز و واو از مالیات بر ارزش افزوده آن را نابودی تولیدکنندگان و بنکداران دانسته و تاکید کرد: از سال ۱۳۸۷ با وجود تمام مشکلات کشور و آماده نبودن هیچ مودی در شناخت و پرداخت مالیات ارزش افزوده و عدم بستر سازی های لازم از سوی دولت وقت قانون مالیات بر ارزش افزوده راه اندازی شد.

وی افزود: در ادامه چون این رویه به مزاج دولت شیرین آمد با تمام کمبودها و فشار زیاد که هیچ انطباقی با توانایی مردم نداشت اجرا شد. در سال های ۹۶ تا ۹۸ فشار بیش از حد به مردم وارد شد و با استفاده از بندهای ز» و واو» برای بنکدارانی مانند کفش،کیف، پوشاک، پارچه و … به اخذ این نوع مالیات می پرداختند. من باب مثال در ۱ میلیارد فروش که سود بنکداری را ۷ درصد محاسبه می کردند به عبارتی ۷۰ میلیون می شد و از ۷۰ میلیون با استفاده از بندهای مذکور به میزان ۹ درصد مالیات ارزش افزوده کسر و مبلغ ۶ میلیون سیصد هزار تومان در سال اخذ می گردید.

رئیس اتحادیه کفش دستدوز تهران در این خصوص ادامه داد: بتازگی با ورود ضریب به این مالیات و حذف بندهای مذکور از یک میلیارد ، ۹۰ میلیون مالیات ارزش افزوده اخذ می کنند؛ یعنی به عبارتی یکباره ۱۵ برابر افزایش داده اند.

شجری تصریح کرد: با توجه به رکود زیاد، تعطیلات کرونایی و تحریم به جای اینکه دولت به تولیدکننده توجه کند، موانع جدید و مشکلات این چنینی نیز وارد می آورد؛ لذا باید شاهد باشیم که بی شمار بنکدارانی که از چرخه اقتصادی جدا و سرمایه هایشان را خارج می کنند و شاهد از هم پاشیدگی این گروه فعال اقتصادی باشیم. دولت دهها برابر بدتر از ویروس کرونا به اصناف آسیب زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *