پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

امکان سرکشی و نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر انتخابات هیات مدیره صنف پوشاک تهران

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل بر امانت و صحت انتخابات است و مسئولان مربوطه امانت دار خوبی هستند، خاطرنشان کرد که قانون مشخص نموده که چه کسانی می‌توانند انتخابات را برگزار کنند؛ اما مجلس می‌تواند سرکشی و نظارت کند و منع قانونی وجود ندارد.

شهباز حسن پور بیگلری، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصناف مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال صنعت مد ایران)، بر ضرورت مشارکت تمامی اعضای صنف در انتخابات پیش روی اتحادیه صنف پوشاک تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ تاکید کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یعنی تعیین سرنوشت و هر انسانی باید نسبت به سرنوشت و آینده‌اش حساس باشد، اظهار کرد: در انتخابات اصناف هم، این اعضای صنفی هستند که سرنوشت صنف خود را برای چند سال مشخص می‌کنند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصل موضوع شرکت در انتخابات است و مردم به هر کسی که رای دهند، مبارک است.

حسن‌پور، حضور اصناف پوشاک در روز دوشنبه مورخ ۲۲ خرداد در پای صندوق رای را ضروری دانست و عنوان کرد: اصل بر امانت و صحت انتخابات است و مسئولان مربوطه امانت دار خوبی هستند و حضور حداکثری و امنیت برگزاری و امانت داری، شرط اصلی انتخابات است.

وی با اشاره به اختیارات مجلس جهت صیانت از انتخابات پیش روی اتحادیه صنف پوشاک تهران، خاطرنشان کرد: قانون مشخص نموده که چه کسانی می‌توانند انتخابات را برگزار کنند؛ اما مجلس می‌تواند سرکشی و نظارت کند و منع قانونی وجود ندارد.

گفتنی است؛ به تازگی، انتخابات اتحادیه صنفی پوشاک تهران در مورخ ۷ خرداد برگزار شد؛ اما به دلیل اختلال اینترنت این دور از انتخابات لغو و طبق مقررات، به تاریخ ۲۲ خرداد موکول شد.

تاکنون تمامی انتخابات اتحادیه پوشاک تهران در صحت و سلامت قانونی برگزار شده است و اینک بار دیگر، اعضای صنفی این اتحادیه با حضور در پای صندوق رای، کاندیدای اصلح خود را برای تصدی پست اعضای هیات مدیره، انتخاب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *