پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

اعتماد؛ سرمایه هیات مدیره جدید اتحادیه صنف پوشاک تهران

پس از رقابت تنگاتنگ کاندیداهای هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران به ویژه دو ائتلاف «تجربه» و «تغییر» در خردادماه سال جاری، اکثریت اعضای صنفی این اتحادیه با ثبت آرای خود به نفع ائتلاف «تجربه»، اعتماد خود را به فهرست اعلامی این ائتلاف اعلام کردند. اکنون اعضای این اتحادیه، نظاره‌گر دستاورد این سرمایه عظیم؛ یعنی اعتماد داده شده هستند. در این یادداشت تلاش شده است تا به این موضوع مهم از بعد فرهنگی و مسئولیت‌ اجتماعی پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، بدون تردید، اتحادیه صنفی پوشاک تهران با دارا بودن حدود ۲۰ هزار عضو صنفی، یکی از مهم‌ترین مراکز تاثیرگذار فرهنگی و هنری در عرصه مد و پوشاک شهر تهران محسوب می‌شود.

تاکنون این اتحادیه توانسته است فراز و نشیب‌های بسیاری را در میان تلاطم‌های اقتصادی و امواج خروشان فرهنگی که همگی متوجه مردم کشورمان به ویژه اعضای صنف این اتحادیه هستند، با تدبیر به سلامتی از سربگذراند.

هر گاه زلزله‌ای رخ داد، این اتحادیه پوشاک تهران بود که در صف اول، با کمک اعضای صنفی خود، به یاری زلزله زدگان شتافت. هر گاه سیلی روی داد، این اتحادیه پوشاک تهران بود که با دادن فراخوان، پوشاک گرم به همت اعضای صنفی خود برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کرد و آن را برای مناطق سیل زده ارسال کرد. در واقع، تقریبا در هر مساله‌ای در کشور، اتحادیه پوشاک تهران نیز حسب مسئولیت اجتماعی، به نمایندگی از اعضا خود در آن‌جا فعال بوده و به ایفای نقش موثر پرداخته است.

همچنین این اتحادیه طی سال‌های گذشته تلاش کرده است تا با ایجاد وحدت و همدلی در بین اتحادیه‌های پوشاک سراسر کشور، شورای هماهنگی اتحادیه‌های صنف پوشاک را رقم بزند تا امکان اخذ تصمیم واحد و پیگیری آن به نفع اعضای صنف تولیدکننده و فروشنده پوشاک سراسر کشور فراهم شود.

 البته انتقادها به عملکرد این اتحادیه صنفی طی ادوار گذشته نیز کم نیستند و بسیاری بر این گمانند که سنتی اداره شدن این اتحادیه، باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت‌ها شده است.

عدم به کارگیری ظرفیت‌های رسانه‌ای در ابعاد داخلی و بین‌الملل، عدم همکاری تنگاتنگ با سایر اتحادیه‌های مد آفرین از جمله آرایشگاه‌ها، لوازم آرایش، عدم استفاده از ظرفیت بازارهای جدید در سطح بین‌الملل و … نمونه‌ای از فرصت‌هایی هستند که تاکنون این اتحادیه، آن‌طور که شایسته و اثرگذار است، به آن نپرداخته است.

البته به مصداق ضرب المثل «نشستن کنار گود و گفتن؛ لنگش کن!»، نوشتن و گفتن و قضاوت کردن در خصوص عملکرد این اتحادیه وزین و استراتژیک شاید کار صحیحی نباشد؛ اما در عین حال باید به این موضوع اذعان داشت که تعدادی از اعضای صنفی خواهان «تغییر» در برنامه‌ها و راهبردهای این اتحادیه هستند و اعضای هیات مدیره جدید، نمایندگی پیگیر خواسته این بخش از اعضای صنف را نیز عهده‌دار هستند.

«مقاومت» واژه‌ای زیبا و بسیار ارزشی است؛ اما آنگاه که در مقابل واژه‌های ارزشی دیگر از جمله «رشد و توسعه و  پیشرفت» قرار گیرد، دیگر بار ارزشی نخواهد داشت و بلکه به ضد ارزش تبدیل خواهد شد.

شاید به همین سبب است که ضرورت دارد تا مدیران اتحادیه، با استفاده از «تجربه» پر بار گذشته خود، بستر لازم جهت ایجاد «تحول سازنده» را قبل از  اینکه از سوی  دیگران مطرح شود در دستور کار خود قرار دهند تا با الطاف خداوند سبحان، طرحی نو و امیدی جدید در عرصه مد و پوشاک کشور روی دهد و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد  رشد و توسعه این صنف ارزشمند باشیم.

به خاطر باید داشت که اکثریت اعضای اتحادیه صنفی به ائتلاف «تجربه» اعتماد کرده و رای مثبت داده‌اند و اینک نظاره گر میوه و ثمره این اعتماد خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *