پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

آیا فروشندگی، شغل و مهارت است؟ در فروشگاه‌های شهر چه می‌گذرد؟

از آن رو که رسته‌های شغلی مرتبط با صنعت مد از جمله شغل فروشندگی، نیاز به هنر و مهارت ویژه دارند، لازم است تا نسبت به شغل و امنیت احساسی دختران و پسران جوانی که به عنوان فرزندان ایران و چشم و امید خانواده‌ها در فروشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند، توجه ویژه شود تا از بروز هر گونه ناهنجاری جلوگیری قاطع به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، هر چند که سال‌هاست مدرنیزاسیون کسب و کارها در کشور در دستور کار قرار گرفته؛ اما به بخش‌های کلیدی این پدیده مدرن از جمله فروشندگی کمتر توجه شده است.

کسب و کارهایی که زمانی با چرتکه و چراغ گازی و حجره داری اداره می‌شدند، ‌اکنون به صندوق و اینترنت و طرح‌های لوکس و رنگی مجهز شده و به همین جهت نیاز به فروشندگان متبحر جهت مواجهه با مشتری، به نسبت تغییرات رخ داده، دارند.

متاسفانه به رغم مسئولیت‌های محول شده به بسیاری از نهادها از جمله اتحادیه‌ها، تاکنون این امر مهم مغفول مانده و به دلیل همین اهمال کاری، بی‌شمار خسارت‌های روحی و اقتصادی به کشور وارد می‌شود.

با اندکی پرسه در پاساژها و فروشگاه‌های شهر به خوبی می‌توان این بی‌نظمی در فروشندگی و نتیجه این عدم آموزش را شاهد بود.

اکنون فروشندگان فروشگاه‌های شهر بر حسب سلیقه و قریحه خود رفتار می‌کنند و شوربختانه، به دلیل همین عدم آموزش و توجه کافی، نه تنها خود دچار آسیب می‌شوند، بلکه خانواده‌ها را نیز با غم و ابهام بزرگ، مواجه می‌سازند.

از آن رو که رسته‌های شغلی مرتبط با صنعت مد از جمله شغل فروشندگی، نیاز به هنر و مهارت ویژه دارند، لازم است تا نسبت به شغل و امنیت احساسی دختران و پسران جوانی که به عنوان فرزندان ایران و چشم و امید خانواده‌ها در ا فروشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند، توجه ویژه شود تا از بروز هر گونه ناهنجاری به واسطه این برنامه‌گی جلوگیری قاطع به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *