پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

پایگاه خبری صنعت مد

آیا شعارهای پوپولیستی(عوام گرایانه) خارج از چارچوب قانون، کارگشای تغییر در صنعت مد کشور است؟

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، در انتخابات اتحادیه صنفی پوشاک تهران که روز دوشنبه مورخ ۲۲ خرداد برگزار می‌‌شود، بعضی از ائتلاف‌ها و یا اشخاص مستقل، با سر دادن شعارهای پوپولیستی(عوام گرایانه) سعی در جلب نظر فعالین صنف و صنعت مد و پوشک کشور را دارند.

برخی از این شعارها، بدون لحاظ چارچوب‌های قانونی ابراز می‌شوند که به جای رفع مشکل اعضای صنف، مشکلاتی بر دیگر مشکلات آن‌ها می‌افزاید.

از جمله این شعارها، می‌توان به موضوع مالیات اشاره کرد که برخی، مدعی هستند که می‌توانند تغییری در میزان مالیات صنف پوشاک ایجاد کنند.

هر چند که موضوع مالیات از جمله موضوعات کشوری است که از سوی قانونگذاران مجلس وضع و از سوی قوه مجریه به اجرا و از سوی سازمان مالیاتی اخذ می‌شود؛ اما برخی با سر دادن شعارهای خارج از عرف قانون، تلاش می‌نمایند این شبهه را ایجاد کنند که این اتحادیه است که می‌تواند نرخ مالیات اعضای صنف را تعیین و اخذ نماید.

لازم به ذکر است که در کشورهای توسعه یافته، پرداخت مالیات جزو لاینفک هر کسب و کاری است و مردم نیز از آن حمایت می‌نمایند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *