پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

آموزش، ضرورت اصلی توسعه صنعت مد و پوشاک کشور

عضو علی‌البدل هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران، آموزش را شرط اساسی جهت توسعه صنعت مد و پوشاک کشور دانست و اظهار کرد که با آموزش، می‌توان بنگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک را به سمت برند سازی سوق داد و مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش داد.

احمد سلیمانی فر، عضو هیات مدیره برند آی تک و همچنین عضو علی‌البدل هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، به تشریح بخشی از قوت‌ها و ضعف‌ها در صنعت مد و پوشاک کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه وجود نیروی انسانی با انگیزهT مهم‌ترین امتیاز صنعت پوشاک در کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اما در عین حال کمبود در میزان ماشین‌آلات و مشکلات ناشی از گمرک و گرانی ارز، مهم‌ترین نقاط ضعف در این صنعت به شمار می‌آیند.

عضو علی‌البدل هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران تاکید کرد: این مسایل در کنار موضوعاتی نظیر تحریم‌ها و مالیات، مشکلاتی را برای فعالان این صنف و صنعت بوجود آورده است.

 سلیمانی فر در ادامه، با تقدیر از طراحان کشور که به تازگی نسبت به بومی سازی ایرانی – اسلامی فرهنگ مد در کشور اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اخیرا در بحث طراحی واقعا پیشرفت داشته‌ایم به طوری که نمی‌توانیم این تغییرات را با یک دهه قبل مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه طراحان کشور به این نتیجه رسیدن که بدون همکاری با تولیدکنندگان پوشاک، امکان پیشرفت در کارشان وجود نخواهد داشت، افزود: از سوی دیگر، تولیدکنندگان پوشاک نیز به این نتیجه رسیدن که بدون حضور طراحان، توفیقی در کارشان نخواهند داشت.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه آموزش، شرط لازم و ضروری جهت توسعه صنعت مد و پوشاک کشور است، تصریح کرد: همه مشکلات در صنعت پوشاک کشورمان به آموزش مربوط می‌شود. ما با آموزش می‌توانیم تحول در این صنعت بوجود آوریم.

سلیمانی فر عنوان کرد: به طور مثال، با آموزش می‌توان بنگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک را به سمت برند سازی سوق داد و مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش داد. بدون آموزش نمی‌توانیم تغییری در صنعت پوشاک ایجاد کنیم.

وی همچنین بر نقش رسانه‌های تخصصی به عنوان حلقه مفقوده صنعت مد و پوشاک تاکید کرد و اظهار داشت: قدرت رسانه بر کسی پوشیده نیست. رسانه‌ها می‌توانند روز را شب و یا شب را روز معرفی کنند، به طوری‌که همگان نیز آن را باور کنند.

عضو علی‌البدل هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون رسانه تخصصی در حوزه مد و پوشاک به شدت ضعیف است و نیاز است تا این بخش نیز تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *