پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

چشم انداز صنعت مُد با استایلیست‌های نسل نو

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد، از زمان تاسیس کارگروه مد و لباس کشور، همواره دغدغه مسئولان فرهنگی کشور، بی مبالاتی برخی از هنجارشکنان در الگو سازی صنعت مد و پوشاک بوده است.

حجم عظیم قاچاق پوشاک در سال‌های گذشته، باعث شده‌ است تا لباس‌هایی در کشور رایج شوند که بیگانه از فرهنگ کشورمان بوده و در نتیجه این سوداگری و این حجم از قاچاق، به تدریج شاهد تغییرات فرهنگی، نه بر مبنای اصالت ایرانی، بلکه بر مبنای اصالت فرهنگ کشورهای صادرکننده قاچاق، در کشورمان باشیم.

اکنون این تعارضات فرهنگی، مشکلات بسیاری را در بین آحاد مردم ایران به ویژه نسل نو پدید آورده است.

از یک‌سو الگوهای لباس‌های تولیدی از الگوی لباس‌های قاچاق تبعیت می‌کنند و از سوی دیگر، معضلات فرهنگی بوجود آمده ناشی از استفاده از مدل‌های خارجی، اصالت و فرهنگ ایرانی را مورد تهدید قرار داده است.

در چنین شرایطی است که بیش از هر موقع دیگر، نیاز به الگو سازی بومی در عرصه مد و لباس کشور خصوصا برای نوجوانان و جوانان احساس می‌شود.

برادران صابر، نمونه‌ای از این استایلیست‌های نسل نو هستند که آوازه سادگی، مدرن و شیک پوشی آن‌ها، توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

استایل برادران صابر، به نام‌های امیرعلی و امیرعباس هم اکنون مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک قرار گرفته است، به طوری که با قرار دادن استایل این برادران نسل نو در شبکه‌های مجازی، علاوه بر الگوسازی داخلی، مبادرت به فروش محصولات خود می‌نمایند و از سوی دیگر، خریداران نیز با اطمینان از ترکیب رنگ و پوشش لباس‌ها، به راحتی و با اطمینان خاطر بیشتر کالای مورد نیاز فرزندان خود را خریداری می‌کنند.

امید است که متولیان امور فرهنگی عرصه مد و لباس کشور، با برنامه ریزی مناسب بتوانند شرایط حضور استایلیست‌های نسل نو را در صنعت مد و پوشاک کشور بیش از پیش مهیا کنند تا به این ترتیب، علاوه بر الگو سازی داخلی، همچنین رونق تازه‌ای در این عرصه ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *