پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

پازل مردم‌سالاری (دموکراسی) در انتخابات یکشنبه اتحادیه پوشاک تهران

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ همه پرسی صنفی اتحادیه پوشاک تهران به منظور انتخاب کادر هیات مدیره جدید این اتحادیه در مقابل ضلع جنوبی مصلا و در مجموعه چهل سرا برگزار می‌شود.

در این همه پرسی، ۷ نفر به عنوان عضو هیات مدیره و یک نفر به عنوان بازرس از سوی ۲۰ هزار عضو اتحادیه صنفی پوشاک تهران انتخاب می‌شوند و به ساختمان سبز این اتحادیه صنفی واقع در خیابان سپاه راه پیدا می‌کنند.

بی‌تردید برگزاری انتخابات (همه پرسی)، یکی از مواهب و ارکان نظام کشورمان است. اینکه مردم بتوانند برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند و از طریق صندوق رای، نماینده حقوقی خود را برای مطالبه و پیگیری امور انتخاب نمایند، از جمله موضوعات بسیار مهمی است که در بسیاری از مواقع دست‌کم یا به فراموشی سپرده می‌شود.

تاکنون آنچه بیشتر مردم از همه پرسی به خاطر دارند، مربوط به انتخابات سیاسی است که هر چهار سال یک بار برای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و … به صورت سراسری و کشوری برگزار می‌شود؛ اما آنچه از اهمیت بسیار برخوردار است و تاکنون به آن کمتر بها داده شده، مربوط به همه پرسی‌های صنفی است که گاهی برای عضو یک صنف، اهمیتی حیاتی و حتی در اندازه انتخابات بزرگ کشوری دارد!

اکنون به لحظات واپسین انتخابات اتحادیه صنف پوشاک تهران با بیش از ۲۰ هزار عضو صنفی نزدیک می‌شویم. گروه‌های درون صنفی رقیب صف آرایی کردند و تبلیغات شروع شده است و هر گروه تلاش می‌کند تا نظر رای دهندگان را به سوی خود جلب کند.

اکنون این سوال مطرح است که چرا باید رای داد و کاندیداهای اصلح در این دوره از انتخابات چه کسانی هستند؟

به نظر نگارنده، مشارکت اعضای اتحادیه در انتخابات (همه پرسی) پیش رو نخستین گام است. در واقع حضور اعضای اتحادیه در پای صندوق رای، نشانگر تعهد و آگاهی یک عضو صنفی است. آن فعال صنفی که نسبت به این همه پرسی مهم و تاثیر گذار بی‌تفاوت باشد، قاعدتا نمی تواند نسبت به امور اتحادیه حساس یا گله مند باشد.

گام دوم، شناخت افراد و برنامه‌هاست. در اینجا نیز اعضا باید مراقب باشند که به چه فرد و با چه برنامه‌ای رای می‌دهند. قطعا که یک عضو صنفی که متبحر در شناخت کالا و مشتری است، در شناخت کاندیداها نیز دقت می‌نماید و به هر گفته یا شعار تبلیغی اکتفا نمی‌کند.

در پایان، لازم به یادآوری است که کاندیداتوری افرادی شناخته شده مانند آقایان: حمیدرضا یوسفی‌فر، محمدرضا شمسی اشکذری، مجید افتخاری، علی مروت جو، امیدرضا آقا حسین شیرازی، سرکار خانم دکتر اکرم قاضی و احمد سلیمانی‌فر به عنوان اعضای هیات مدیره و آقای ابوالقاسم آقا حسین شیرازی، به عنوان کاندیدای بازرسی جهت انتخاب در هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران، نویدبخش حضور افراد اصلح و رقابتی پر شور است. انتخاباتی که با برگزاری آن، پازل همه پرسی (دموکراسی) را در کشور نمایان می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *