پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

معماری مهندس فرزاد دلیری؛ تصویری از صنعت مد ایران مدرن در ساختمان

معماری کهن ایرانی، هنری منحصر به فرد است که در جهان ممتاز است و از منظر شباهت، به معماری رومی طعنه می‌زند. مهندس فرزاد دلیری، از پیشروان این سبک از معماری است که طراحی و نظارت ساخت او، جلوه‌ای زیبا به شهرهای ایران بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، نام مهندس فرزاد دلیری، برج‌های زیبای پایتخت را به یاد میآورد. مجتمع چناران زیبا و مجلل، بام نیاوران، بام برندسنتر، بام رز، بام جمشیدیه و… نمونه‌ای از آثار منحصر به فرد هنر معماری در کشورمان به حساب می‌آید.

وی متولد سال ۱۳۳۱ و فارغ التحصیل از دانشگاه معماری و طراحی شهری علم و صنعت ایران است.

در این گزارش، بخش‌هایی از مصاحبه‌های شاخص وی به نظر مخاطبان عزیز می‌رسد:

«من معتقدم در هنرهای هفت گانه، معماری بیش از همه هنرها جسارت می‌خواهد.

ممکن است شما فیلمی بسازید و مردم نپسندند یا شاید متحمل ضررهای مالی و زمانی شده باشید، اما می‌توانید بدون سر و صدا آن را کنار بگذارید و یا نابود کنید و یا آهنگی بسازید و راضی‌تان نکند، می‌تواند برگ‌های نتش را پاره کنید، بوم نقاشی‌تان را در انباری بگذارید و هرگز به سراغش نروید… اما با معماری که پس از اجرا مأیوستان کند چه خواهید کرد؟

شما با سرمایه مردم ساختمانی را اجرا کرده‌اید که جلوی چشم همگان قرار می‌گیرد، فرقی ندارد که آن بنا در کوچه‌ای دنج باشد و یا ارتفاعات شاخص، شما نمی‌توانید بگویید راضی نیستم، خرابش می کنم و فکر جدیدی را که به ذهنم می‌رسد پیاده می کنم. از سویی دگر مردم در این ساختمان زندگی و رفت و آمد می‌کنند و با آن ارتباطی تنگاتنگ برقرار می‌کنند که این موضوع خود مساله اصلی است.

به نظر من هرکاری انجام شود حتما ایرادهایی دارد و می‌توان به آن نقد وارد کرد.

من نمی توانم ادعا کنم که کارهایم ایده‌آل هستند و هیچ گونه اشکالی ندارند، اما بر این باور هستم فردی که کارهای من را نقد می‌کند، باید خودش در همین کشور، در همین شهر و در همین فضای فرهنگی و قانونی کاری را به مرحله اجرا رسانده باشد. حتی عقیده دارم کسی که پروژه‌ای را با سرمایه‌گذاری کارفرمای خصوصی نقد می‌کند، نباید کار خودش را که با سرمایه‌گذاری دولتی اجرا کرده است مقایسه کند. اگر چنین باشد البته که نقدها را می‌پذیرم.

اما متأسفانه بیشتر کسانی که کارهای من را نقد می‌کنند، آخرین پروژه‌ای که کار کرده‌اند، پروژه پایان‌نامه دانشگاهی خودشان است!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *