پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

قدرت رقابت برندهای پوشاک ایرانی با مد روز دنیا/ ضرورت حمایت از برندهای فعال نساجی و پوشاک

مدیر برند راسپینا و عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ضمن برشمردن ویژگی‌های محصولات نساجی و پوشاک کشورمان، از قدرت رقابت برندهای پوشاک ایرانی با مد روز دنیا خبر داد و اظهار کرد که در صورت حمایت مسئولان، برندهای مطرح پوشاک ایرانی ظرفیت و توانایی لازم جهت حضور در بازارهای جهانی را دارند.

افشین پارسایی، مدیر برند راسپینا و عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، با اشاره به اهمیت برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی، پوشاک، کیف و کفش در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه از نظر کیفیت، بالاترین سطح نمایشگاهی را نسبت به ادوار گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد و هم مردم و هم مسئولان با توانایی‌ها و محصولات و برندهای حاضر در نمایشگاه آشنا شدند و بنده معتقدم که همگی از جمله مردم به عنوان مصرف کننده، به این نتیجه رسیدند که محصولات پوشاک و نساجی ایرانی کاملا قدرت لازم جهت رقابت با مد روز دنیا را دارند.

مدیر برند راسپینا افزود: در صنعت مد و پوشاک کشورمان، در خیلی جاها ضعف و در خیلی جاها نیز قدرت داریم که این موضوع باید تجزیه و تحلیل شود تا بتوانیم شرایط لازم برای حضور در بازارهای جهانی را فراهم کنیم.

پارسایی تاکید کرد: این صنعت می‌تواند ارز آوری بسیار خوبی برای کشورمان داشته باشد، به طوری که اگر آن را با صنایعی از جمله خودرو سازی مقایسه نمائیم، مشاهده خواهیم کرد که محصولات صنایع پوشاک ایران، به طور تنگاتنگ و رقابت پذیر با پوشاک خارجی برابری می‌کنند که این رقابت را در صنایع خودروسازی نمی‌توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: اکنون کشورهایی نظیر چین، تایوان و بسیاری از برندهای دیگر کشورهای جهان از جمله در هندوستان و پاکستان در بازار پوشاک جهانی حرفی برای گفتن دارند و قطعا برندهای پوشاک کشور ما نیز توان رقابت دارند و در این نمایشگاه، توانایی خود را به همگان نشان دادند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار کرد: برندهای دیگر از کشورهای نظیر روسیه و عراق نیز به نمایشگاه آمده بودند و از محصولات ایرانی به نمایش درآمده بسیار استقبال کردند و تفاهم‌های بسیار خوبی نیز در این نمایشگاه با طرف‌های خارجی به عمل آمد.

پارسایی با اشاره به بازدید اسفندماه خود از نمایشگاه پوشاک و نساجی در کشور روسیه، عنوان کرد: کیفیت محصولات ما همانند برندهای خارجی است و آنچه بسیار متمایز است، قیمت‌ها هستند که در محصولات مشابه، قیمت محصولات ایرانی بسیار مناسب‌تر عرضه می‌شوند.

نیاز صنعت مد و پوشاک ایران به مواد اولیه با کیفیت

مدیر برند راسپینا با تاکید بر اینکه هم‌اکنون صنایع نساجی و پوشاک کشور نیاز به مواد اولیه با کیفیت دارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم مواد اولیه با کیفیت داشته باشیم، قطعا محصولات با کیفیتی در قسمت انتهای چرخه صنعت پوشاک که برندهای ما به مصرف کننده عرضه می‌کنند، خواهیم داشت و این نکته بسیار مهم است.

وی خواستار مجوز لازم جهت ورود مواد اولیه از مبادی رسمی کشور شد و خاطرنشان کرد: مواد اولیه باید طی سیستمی مشخص وارد کشور شوند تا تولیدکنندگان و برندهای ایرانی نیز بتوانند محصولاتی را تولید کنند که به اجناس روز دنیا نزدیک‌تر باشند.

پارسایی تاکید کرد: این موضوع را در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های پیش از این نیز مشاهده کرده‌ایم و قطعا اگر مواد اولیه خوب در اختیار تولیدکنندگان باشد، برندهای ما امکان رقابت با بهترین نساج‌ها و تولیدکنندگان پوشاک ترک و اروپایی را خواهند داشت.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: البته در خیلی از زمینه‌های دیگر نیز عقب هستیم که باید حل شوند؛ اما در محصول نهایی، قطعا باید مواد اولیه با کیفیت وارد شود تا در محصول نهایی که تولید می‌شود، عقب نباشیم.

نقش پررنگ طراحان مد و لباس در ارتقای صنعت نساجی و پوشاک ایران

پارسایی با بیان اینکه چند سالی است که در طراحی مد و لباس کشور تحولی جدید بوجود آمده است، اظهار کرد: هم‌اکنون طراحان و کلاس‌های طراحی که به صورت علمی آموزش‌های لازم را انجام می‌دهند، کمک به سزا و شایسته‌ای به صنف صنعت پوشاک و نساجی کشور می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات پوشاک ایرانی قابلیت صادرات را دارند؛ اما به دلیل موانع گمرکی و مسایل ارزی مربوط به انتقال پول، امکان صادرات محصول، به شکل مناسب وجود ندارد که البته این موضوع نیز قابل حل است.به طور مثال بخشی از این مسایل در صادرات محصول به کشور روسیه، برطرف شده است.

اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی ایران بانی برپایی یازدهمین نمایشگاه  

مدیر برند راسپینا با یادآوری از اینکه بانی برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی، پوشاک، کیف و کفش، اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی ایران بوده است، افزود: در کنار این اتحادیه، کمیته‌ مشترکی هم با حضور اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک تهران و انجمن صنایع پوشاک ایجاد شد که طی آن، مسایل مربوط به نمایشگاه  پیگیری می‌شد.

ضرورت حمایت ویژه دولت از تولیدکنندگان نساجی و پوشاک و برندهای ایرانی

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: همواره این موضوع را مطرح کرده‌ایم که مسئولان لطف کنند و از صنعت پوشاک کشور، حمایت ویژه به عمل آورند. این صنعت، بیشترین اشتغال با کمترین هزینه را با خود به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مسئله بعدی، ضرورت حمایت دولت از برندهای پوشاک و نساجی ایران به منظور حضور در بازارهای جهانی است. قطعا اگر این حمایت‌ها صورت بگیرد، اتفاق خوبی در صنعت نساجی و پوشاک ایران را شاهد خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *