پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

دکتر افتخاری: کشتی صنعت پوشاک در حال غرق شدن است؛ چاره‌اندیشی کنید

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خواستار چاره‌اندیشی برای معضل قاچاق پوشاک به کشور شد و با اشاره به فرارسیدن شب عید، تاکید کرد که اکنون به کشتی صنعت پوشاک صدمه شدیدی وارد شده است و این کشتی در حال غرق شدن است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، دکتر مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در همایش این اتحادیه که به منظور تبادل نظر جهت جلوگیری از گسترش قاچاق پوشاک به کشور روز دوشنبه ۱۸ دی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: اکنون با مدلی (از قاچاق) مواجه هستیم که با این حجم کار و این شکل علنی بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که از ابتدای ورود به مرز (قاچاق) و سپس حمل بار و بعد تخلیه و بعد فروش آن به طور زنده لایو زنده در فضای مجازی بگذارند و به تبلیغ بپردازند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، ضمن انتقاد از شیوه برخورد نهادهای مسئول با قاچاقچیان پوشاک، تاکید کرد: اکنون سلیبرتی‌ها و اهل ورزش و سینما نیز به تبلیغ این اجناس می‌پردازند و هیچکسی با فعالان این حوزه کاری ندارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: در گذشته، اگر فردی می‌خواست قاچاق کند، پنهان کاری می‌کرد؛ اما اکنون چه بر سر امنیت و غیرت ما آمده است که عین خیال بسیاری نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت پوشاک کشورمان همانند جنگ جهانی دوم، مستعمره کشورهای چین، ترکیه و بنگلادش شده است.

این کارآفرین مطرح صنعت پوشاک کشور، تاکید کرد: هم‌اکنون بازار پوشاک عبدل آباد در تسخیر محصولات بنگلادش، بازار پوشاک تهران در تسخیر محصولات چین، بازار پوشاک سنندج در تسخیر محصولات تاناکورای اروپا و … است.

افتخاری با اشاره به رواج قاچاق پوشاک استوک درکشور، اظهار کرد: بازار در اختیار قاچاق پوشاک استوک قرار گرفته است. داخل این بسته‌ها، آنگونه که در فضای مجازی به نمایش می‌گذارند، هر چیزی می‌تواند باشد.

وی ضمن انتقاد از عدم برخورد مسئولان مربوطه با این شکل از قاچاق، عنوان کرد: آن‌ها (قاچاقچیان) در فضای عمومی به راحتی به تبلیغ می‌پردازند، این در حالی است که بدنه تولید پوشاک کشورمان با انواع مشکلات مواجه است و امکان رقابت در این زمینه وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تاکید کرد: به کشتی صنعت پوشاک صدمه شدیدی وارد شده است و اکنون این کشتی در حال غرق شدن است.

افتخاری با اشاره به نزدیک شدن شب عید که مهم‌ترین ایام برای فعالان پوشاک محسوب می‌شود، یادآوری کرد: ما با مصائبی مواجه هستیم و هر روز شرایط دارد سخت‌تر می‌شود و به همین منظور باید چاره‌ای اندیشیده شود؛ زیرا این حجم گسترده از قاچاق با این حجم عجیب، غریب و همچنان در حال توسعه است.

گفتنی است؛ همایش کارآفرینان و مدیران برندهای مطرح پوشاک و نساجی کشور با هدف تبادل‌نظر جهت جلوگیری از گسترش قاچاق پوشاک روز دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ در سالن همایش اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این همایش که به دعوت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برگزار شده بود، گزارشی از مجموعه تلاش‌های صورت پذیرفته این اتحادیه در خصوص جلوگیری از گسترش فزآینده قاچاق پوشاک در کشور قرائت شد و طی آن، افراد حاضر در جلسه، پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *