پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

درخواست اتاق اصناف ایران برای جمع‌آوری دست‌فروشان/ نوشدارو بعد از مرگ سهراب!

رئیس اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور درخواست کرد تا نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان مناطق مختلف تهران اقدامات لازم را انجام دهند. نامه‌ای که هر چند مفید؛ اما دیرهنگام صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای به گسترش بی حد و مرز دست‌فروشی واکنش نشان داد.

متن نامه به این شرح است:

«آقای دکتر سلیمی

رئیس محترم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور

با سلام و احترام

با عنایت به تورم ایجادی و رکود بازار در طی سال برای فعالان صنفی به ویژه در حوزه پوشاک، امید فروشندگان به بازار پایانی سال می‌باشد. متاسفانه رشد فزاینده دستفروشان در مناطق مختلف شهر از جمله خیابان ولیعصر، مدیران هروی و … سبب بی‌نظمی و کاهش فروش و خسارت به واحدهای صنفی گردیده است.

از آنجا که فروشندگان با رعایت کلیه قوانین جاری کشور (اخذ مجوز، پرداخت بیمه سهم کارگر، اجاره بها، پردخت مالیات و عوارض و …) با مشکلات بسیاری مواجه می‌باشند، اما دستفروشان بدون موانع فوق اقدام به فروش کالای خود نموده و موجب اختلال در امنیت اقتصادی و اجتماعی خواهند شد.

لذا به منظور جلوگیری تضییع حقوق فعالان اقتصادی صنفی و هرگونه برخورد متصدیان صنفی با دستفروشان، مقتضی است نسبت به جمع آوری و ساماندهی دستفروشان مناطق مختلف تهران اقدام لازم صورت گرفته و از نتیجه این اتاق را مطلع کنید.»

هر چند نامه فوق از لحاظ محتوی مفید و سازنده ارزیابی می‌شود؛ اما با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال (۲۳ اسفند ۱۴۰۲) صادر شده است، به نظر می‌رسد که زمان کافی و تاثیر چندان برای جمع آوری بساط فروشان نداشته باشد.

قطعا برای ساماندهی چنین معضلی، به فرهنگسازی و تمهیدات تخصصی در طول سال نیاز است و با صدور یک نامه، نمی‌توان این مشکل را چند شبه برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *