پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

جزئیات پلمب برخی از فروشگاه‌های پوشاک تهران/ تشریح نقش حمایتی و خیرخواهانه اتحادیه پوشاک از اعضای صنفی

نائب رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران، از نقش حمایتی این اتحادیه، به منظور جلوگیری از پلمب فروشگاه‌های پوشاک پرداخت و اظهار کرد که به طور مثال، از ۵۶۰ باب مغازه‌ای که دستور پلمب آن از سوی مراجع بالادست صادر شده بود، فقط ۳۵ باب مغازه آن هم بعد از سه بار اخطار پلمب شدند که با پیگیری اتحادیه، این تعداد نیز بعد از اخذ تعهد، به دستور همان مراجع رفع پلمب شدند.

در گفت‌وگوی اختصاصی پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین صنعت مد ایران) با مهندس کامبیز مروت‌جو، نائب رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، جزئیات دلایل پلمب برخی از فروشگاه‌های پوشاک تهران از سوی این اتحادیه تشریح شد.

وی با اشاره به اخبار نادرست و نسبت‌های ناروا که به اتحادیه صنف پوشاک تهران در خصوص پلمب برخی از فروشگاه‌های پوشاک وارد شده است، تصریح کرد: تاکنون این اتحادیه به هیچ عنوان در پلمب هیچ فروشگاهی نقش نداشته است و تا این لحظه پیش قدم نبوده و اصراری نداشته است.

نائب رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران با یادآوری از قانونی که ۲۰ سال پیش به همت پیگیری‌های اعضای هیات مدیره به ویژه آقای شیرازی، رئیس اتحادیه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: پیش از این قانونی، هر مرجع رسمی می‌توانست طی دستوری، فروشگاهی را پلمب کند.

مهندس مروت‌جو اظهار کرد: به طور مثال اداره تعزیرات یا اداره اماکن یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر و یا هر مرجع قانونی بالادست، این امکان را داشت که به طور جداگانه نسبت به پلمب فروشگاهی اقدام کنند. اما در آن طی مراجعه‌ای که به فرمانده پلیس وقت، جناب سردار قالیباف داشتیم، این قانون در مجلس بدین گونه شد که هر پلمبی صرفا باید از طریق اتحادیه انجام شود.

وی با بیان اینکه قبل از این قانون، هر اداره یا نهادی می‌توانست فروشگاهی را پلمب کند و پس از آن بود که اتحادیه این امکان را داشت که با پیگیری‌های فراوان نسبت به فک پلمب اقدام کند، افزود: با تصویب این قانون، دیگر ادارات و سایر نهادها به طور مستقیم نمی‌توانند نسبت به پلمب فروشگاهی اقدام کنند و بلکه این درخواست باید از مسیر اتحادیه انجام شود.

نائب رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران عنوان کرد: به طور مثال، قبل از اغتشاشات اخیر، از ۵۶۰ باب مغازه‌ای که دستور پلمب آن از سوی مراجع بالادست صادر شده بود، فقط ۳۵ باب مغازه آن هم بعد از سه بار اخطار پلمب شدند که با پیگیری اتحادیه، این تعداد نیز بعد از اخذ تعهد، به دستور همان مراجع رفع پلمب شدند.

مهندس مروت‌جو، تاکید بر اینکه اتحادیه پوشاک تهران رضایت بر پلمب هیچ فروشگاهی ندارد، تصریح کرد: این اتحادیه بعد از اینکه نامه پلمب از سوی مراجع بالادست را دریافت می‌کند، سه بار اخطار به فروشگاه مورد نظر صادر می‌کند تا نسبت به رفع تخلف اقدام کند تا بدین‌سان از پلمب فروشگاه جلوگیری به عمل آورد.

به گفته وی، این اقدام خیرخواهانه اتحادیه صنف پوشاک تهران به اشتباه و شاید مغرضانه از سوی برخی مطرح شده که گویی این اتحادیه است که نسبت به پلمب فروشگاه‌های پوشاک اقدام می‌نماید؛ در صورتی که این اتحادیه جزء نقش حمایتی و خیرخواهانه برای اعضا، هیچ نقش دیگری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *