پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

بورس روز «دنیا»؛ مانتوهای روشن و طرح‌دار سنتی/ سهم ۹۰ درصدی تولید پوشاک ایرانی در بازار

حسن مشهدی، بنیان‌گذار برند «دنیا» با سابقه بیش از ۵۰ سال تولید و پخش پوشاک به ویژه مانتو در تهران از استقبال ۹۰ درصدی مردم از تولیدات ایرانی خبر داد و تاکید کرد که هرچند هم‌اکنون پوشاک خارجی خواهان ندارد؛ اما لازمه تداوم آن، عرضه مواد اولیه مناسب و ارزان به تولیدکنندگان پوشاک کشور است. در ادامه، مشروح مصاحبه به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، بعد از گذر از پاندمی چند ساله کرونا، بازار پوشاک ایران تغییرات چشمگیری را به خود دیده و تحولات جدیدی را در خود آغاز کرده است.

از یکسو افزایش نرخ ارز و از سوی دیگر کاهش اعتماد مردم به پوشاک خارجی باعث شده تا تولید پوشاک ایرانی با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مردم کشورمان مواجه شود.

حاج حسن مشهدی، بنیان‌گذار برند «دنیا» که بیش از ۵۰ سال فعالیت در زمینه تولید و پخش پوشاک به ویژه مانتو در تهران دارد، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد، وضعیت کنونی بازار پوشاک را تشریح کرد.

وی در خصوص بورس امروز مانتوهای مطرح در بازار، اظهار کرد: با توجه به گرمی تابستان، هم‌اکنون پارچه‌های نخی و پارچه‌هایی که مواد نداشته باشند، مورد استقبال بانوان ایرانی قرار دارد.

مالک «دنیا» عنوان کرد: همچنین مانتوهایی که از سوی مشتریان مورد استقبال قرار می‌گیرند، اغلب روشن و دارای طرح‌های سنتی هستند. دلیل آن هم این است که بانوان رنگ‌های تیره در تابستان را زیاد دوست ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند.

مشهدی با بیان اینکه به دلیل گرانی پارچه، تولیدکنندگان به ناچار بر قیمت محصولات خود افزوده‌اند، تاکید کرد: قیمت‌ها در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند، به طوری‌که هم‌اکنون هر عدد مانتو به نرخ ۳ تا ۴ میلیون تومان نیز عرضه می‌شوند.

وی افزایش نرخ ارز و مواد اولیه را دلیل اصلی گرانی محصولات پوشاک دانست و تصریح کرد: در حال حاضر، نرخ مانتو در فروشگاه‌های بالا شهر تا ۷ میلیون تومان نیز افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و این در حالی است که در گذشته، در فروشگاه «دنیا»، مانتو به قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شد.

بنیان‌گذار برند «دنیا» تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد از تولیدات پوشاک بازار، تولید داخل و ایرانی هستند و مردم از پوشاک ایرانی استقبال می‌کنند و تنها ۱۰ درصد از سهم بازار پوشاک ایران، به پوشاک خارجی اختصاص پیدا کرده است.

مشهدی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی، خاطرنشان کرد: اگر مواد اولیه، شامل پارچه مناسب، چرخ و سایر امکانات در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار داده شود، محصولات پوشاک کشورمان می‌توانند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند و کشورمان می‌تواند به قطب اقتصادی پوشاک منطقه تبدیل شود.

به گفته وی، طرح‌های سنتی ایرانی زمانی که بر روی لباس به ویژه مانتو نقش می‌بندند، کاملا هنری بوده و قابلیت ارایه در جشنواره‌های خارجی را دارند.

این کارآفرین مطرح در حوزه مد و پوشاک کشور، عنوان کرد: هم‌اکنون از کشورهای عربی به ویژه عراق و کویت سفارش داریم و به دلیل گرمی هوا، این کشورها خواهان پارچه‌های نازک هستند.

مشهدی با یادآوری از سفارش محصولات «دنیا»  از کشورهایی نظیر آمریکا و سایر کشورها در طول سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: از تیپ‌های زمستانی ما، به ویژه اورکت و مانتو، همه ساله سفارش داریم و استقبال بسیار خوبی از آن‌ها می‌شود و ما آمادگی صادرات محصولات‌مان را به تمامی کشورها داریم.

گفتنی است؛ علاقمندان به مبادله تجاری با مرکز تولید و پخش «دنیا» می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۲۱۱۵۵۱۲۷ تماس حاصل فرمایند.

لازم به ذکر است که فروشگاه «دنیا» در تهران، ضلع جنوبی میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح واقع شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *