پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس و زیبایی کشورهای اسلامی

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس و زیبایی کشورهای اسلامی به همت شرکت مهد کارآفرینان پگاه پایا (مکاپ) و با حضور مسئولان، کارآفرینان و فعالان صنعت مد و زیبایی کشور در دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن، ضرورت‌ها و برنامه‌های این جشنواره بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفتنی است؛ این جشنواره در سال اول، در ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، با حضور فعالان، دانشجویان، استادان، برندها و متخصصان عرصه مد، لباس و زیبایی ۵۷ کشور مسلمان، نخستین جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس و زیبایی کشورهای اسلامی طی یکم تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

مبتکر و مجری این جشنواره، شرکت بین‌المللی مهد کارآفرینان پگاه پایا (مکاپ) است که در سه بخش برنامه‌‌های آموزشی و علمی، برنامه‌های نمایشگاهی و مسابقات فنی و علمی به برگزاری این رویداد خواهد پرداخت.

در همین راستا، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این جشنواره بین‌المللی به همت شرکت مهد کارآفرینان پگاه پایا (مکاپ) و با حضور مسئولان، کارآفرینان و فعالان صنعت مد و زیبایی کشور روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ در سالن فارابی پردیس البرز دانشگاه تهران برپا شد.

در ابتدای این نشست، حسین نورالدین حاج حسینی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی مکاپ و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، به تشریح اهداف و برنامه‌های این رویداد پرداخت.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری، در خصوص مد و زیبایی که دلیل اصلی تاسیس شرکت بین‌المللی مکاپ شد، اظهار کرد: اکنون بیش از دو دهه است که شرکت بین‌المللی مکاپ در دو بخش خطیر مد و لباس و همچنین زیبایی فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت بین‌المللی مکاپ با بیان اینکه برای نخستین بار استاندارد آرایش به سبک ایرانی – اسلامی از سوی این شرکت ارایه و به ثبت رسیده است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۶۰۰ مربی در حوزه زیبایی و آرایش آموزش داده‌ایم و هم‌اکنون این مربیان به عنوان کارآفرین در نقاط مختلف کشور، به فعالیت مشغول هستند.

حاج حسینی با بیان اینکه پیش از این، به عنوان استاد دانشگاه در حوزه تربیت معلم اشتغال داشته است، اظهار کرد: بسیاری از مردم با موضوع زیبایی که در قرآن کریم و تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است، آشنایی ندارند.

وی افزود: به منظور معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگسازی صنعت مد و لباس و زیبایی، با همکاری شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلامی که در ارتباط با دانشگاه‌های جهان اسلام و رابطین و نمایندگان و فعالان این صنعت در کشورهای اسلامی است، بر آن شدیم تا نخستین جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس و زیبایی کشورهای اسلامی را برگزار کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس و زیبایی کشورهای اسلامی، کشور ترکیه را محلی مناسب برای برگزاری این جشنواره دانست و تاکید کرد: شهر استانبول طی سال‌های اخیر رسما به محل فعالیت‌های علمی و صنعتی مد و لباس و زیبایی در سطح کشورهای اسلامی معروف و مشهور شده است.

حاج حسینی، با ابراز امیدواری از اینکه سال بعد، این جشنواره بین‌المللی در کشورمان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اکنون با بیش از پنج دانشگاه بزرگ استان استانبول مکاتبه و رایزنی و گفت‌وگو شده است و نماینده رسمی ما در ترکیه با این دانشگاه‌ها جلسات متعددی داشته است و به زودی نام میزبان این رویداد و نشانی و مشخصات آن به اطلاع مردم عزیز رسانده خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، معاون راهبردی – اجرایی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلامی، دبیر کانون موزه‌داران، کارشناس ارشد معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه و کارآفرینان صنعت مد و لباس و زیبایی از نقاط مختلف کشور حضور داشتند و به بیان دیدگاه خود در خصوص برپا شدن هر چه با شکوه‌تر این جشنواره بین‌المللی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *