پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

ایجاد اشتغال و فعال‌سازی ۴۵۰ کارگاه‌ خانگی جهت تکمیل تولید «کفش پرواز»

محمدرضا زندی، بنیان‌گذار مجموعه صنعتی «کفش پرواز» از ایجاد اشتغال و فعال‌سازی ۴۵۰ کارگاه خانگی جهت تکمیل تولید کفش در اسلامشهر خبر داد و اظهار کرد که این مجموعه آمادگی دارد تا در استان تهران و البرز تعداد کارگاه‌های خانگی را به ۳ هزار باب افزایش دهد. گفتنی است؛ کفش‌های تولیدی این مجموعه صنعتی به کشورهای مختلف از جمله عراق، مکزیک و آرژانتین و دیگر کشورها صادر می‌شوند. مشروح مصاحبه به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، تولید کفش صنعتی، جزو محصولات جدید و مدرن در کشورمان محسوب می‌شوند.

پیش از این، عمده کفش‌های تولیدی شامل کفش‌های دست دوز یا مجلسی بودند؛ اما به مرور زمان و با توجه به محدودیت‌های گمرکی و تعزیراتی ایجاد شده در زمینه واردات کفش به کشور، بسیاری از کارآفرینان به منظور بهره برداری از ظرفیت خالی اقتصادی و به جهت تامین نیاز داخل، رو به تولید کفش‌های صنعتی آوردند و در این زمینه، هم اکنون شاهد تحول در تولید کفش‌های صنعتی اعم از ورزشی، راحتی و دیگر مدل‌ها هستیم.

محمدرضا زندی، بنیان‌گذار مجموعه صنعتی «کفش پرواز» از کارآفرینان مطرح در بازار کفش، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری صنعت مد به تشریح ظرفیت این بازار و همچنین اهم فعالیت‌های این مجموعه صنعتی در اشتغال، تولید و کارآفرینی در کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه مجموعه صنعتی «کفش پرواز» ظرفیت تولید یک هزار و ۵۰۰ جفت کفش در روز را دارد، اظهار کرد: به جهت تکمیل محصولات تولیدی این مجموعه صنعتی، هم‌اکنون ۴۵۰ کارگاه خانگی با اشتغال ۳ تا ۵ نفر در اسلامشهر، با این مجموعه همکاری دارند که درآمد ماهیانه نسبی هر کارگاه، به ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

 مجموعه صنعتی «کفش پرواز» عنوان کرد: علاوه بر کارگاه‌های خانگی، همچنین با برخی از تشکل‌ها، از جمله مراکز ترک اعتیاد تفاهم‌نامه‌هایی انجام داده‌ایم تا از ظرفیت این مراکز جهت اشتغال‌آفرینی و مهارت‌آموزی و همچنین فرآیند تولید و تکمیل کفش همکاری لازم را داشته باشیم.

زندی از  آمادگی این مجموعه صنعتی جهت فعال‌سازی ۳ هزار باب کارگاه خانگی دیگر در شهرهای استان تهران و البرز خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تجهیز هر کارگاه‌ها، در چند سال گذشته حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان هزینه می‌کردیم که هم‌اکنون به دلیل افزایش قیمت ابزار و چرخ دوخت، این میزان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت کفش‌های تولیدی این مجموعه صنعتی به نرخ ۱۱۰ هزار تومان فاکتور می‌شوند، افزود: همین کفش‌ها در فروشگاه‌های سطح کشور به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که از این بابت ما در تلاش هستیم تا محصولات‌مان را با قیمت مناسب و نزدیک به قیمت کارخانه به دست مصرف کننده برسانیم.

بنیان‌گذار مجموعه صنعتی «کفش پرواز» تصریح کرد: با توسعه شبکه‌های مجازی، بر میزان مشتریان این مجموعه افزوده شده است، به طوری که طی چند سال‌ گذشته، تجاری از سایر کشورها از جمله عراق، مکزیک و آرژانتین از طریق شبکه مجازی اینستاگرام یا واتساپ تماس گرفته و با حضور در کارخانه، اقدام به سفارش و خرید انبوه کفش کرده‌اند.

زندی از راه‌اندازی موسسه‌ای فرهنگی با عنوان «زندگی شیرین» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در این آموزشگاه، تلاش خواهیم کرد که مباحث کارآفرینی به علاقمندان آموزش داده شود و معتقدیم که کلاس‌های انگیزشی برای ایجاد انگیزه جهت تولید و کارآفرینی، کافی نیستند، بلکه باید در مرحله نخست، گوشه‌ای از توانایی‌های افراد شناسایی و شناسانده شوند تا پس از آن با کمک یک تیم بزرگ، حمایت‌‌های لازم جهت پیشرفت پله به پله، آموزش داده شود.

لازم به ذکر است؛ مجموعه صنعتی «کفش پرواز» با مدیریت محمدرضا زندی در شهرستان اسلامشهر واقع شده است و این مجموعه صنعتی آمادگی لازم جهت دریافت سفارش جهت عرضه داخلی یا ثبت سفارش خارجی به منظور صادرات با قیمت مناسب را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *