پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

امکان تبدیل ایران به قطب پوشاک خاورمیانه با تاثیر از الگوی تجاری Aubervilliers فرانسه

فرشاد امیرخانی، مدیر برند تونی‌مد و فعال اقتصادی ساکن فرانسه، محوطه تجاری Aubervilliers در حاشیه شهر پاریس را الگویی موفق در توسعه صنعت مد و پوشاک فرانسه دانست و اظهار کرد که اکنون این مرکز تجاری با حضور بیش از چندین هزار عمده فروش خارجی، به قطب مد و پوشاک اروپا تبدیل شده است. به گفته وی، کشورمان ایران نیز می‌تواند با تاثیرپذیری از این الگو، به قطب مد و پوشاک خاورمیانه تبدیل شود. مشروح مصاحبه به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، کشورمان ایران از پیشینه چند هزار ساله تمدن و توسعه برخوردار است.

نخستین فرش جهان در ایران بافته شده و صنعت دوخت و دوز پارچه و لباس که برگرفته از تمدن و فرهنگ ایرانی است، منشاء آن به کشورمان تعلق داشته و سرآغاز آن به کشورمان نسبت داده می‌شود.

هر چند هم‌اکنون نیز این پیشینه ارزنده، مایه فخر و مباهات برای کشورمان است؛ اما به دلیل جاماندگی کشورمان از انقلاب صنعتی و توسعه در اروپا، در حال حاضر کشورمان جایگاه مناسب در تولید و عرضه مد و پوشاک در جهان ندارد و لازم است تا فرزندان امروز ایران، با تاسی از ارزش‌های والای فرهنگی گذشته خود، این سرمایه ارزشمند فرهنگی را دیگر بار در جهان پرآوازه کنند.

به منظور آشنایی با آنچه که امروزه در اروپا (به عنوان مهد انقلاب صنعتی) در حوزه مد و پوشاک می‌گذرد و ضرورت بهره‌مندی از الگوهای رو به توسعه و به جهت ارایه پیشنهاد جهت الگو سازی بومی در کشورمان ایران، پایگاه خبری صنعت مد اقدام به مصاحبه با یکی از فعالان اقتصادی حوزه مد و پوشاک در کشور فرانسه کرده است.

فرشاد امیرخانی، مدیر برند تونی‌مد از تغییرات گسترده در شیوه تولید و پخش پوشاک در کشور فرانسه خبر داد و اظهار کرد: اکنون چینی‌ها حضور چشمگیری در تولید و عرضه پوشاک در این کشور پیدا کرده‌اند.

وی محوطه تجاری Aubervilliers در حاشیه شهر پاریس را یکی از مراکز مهم عمده فروشی و پخش پوشاک در کشور فرانسه دانست و با بیان اینکه هم‌اکنون این مرکز، به قطب اقتصاد مد و پوشاک در اروپا تبدیل شده است، عنوان کرد: در این مرکز، علاوه بر فرانسوی‌ها، عمده فروشانی از کشورهای چین، هند، پاکستان، بنگلادش، مراکش و اسپانیا حضور دارند و در سطح بسیار بالا، به فعالیت در حوزه مد و پوشاک می‌پردازند.

مدیر برند تونی‌مد با اشاره به استراتژی چینی‌ها در عرضه پوشاک، اظهار کرد: اکنون چینی‌ها، قطعات لباس خود را در چین تهیه و آماده می‌کنند و سپس با ارسال آن به فرانسه، اقدام به دوخت نهایی یا رنگ می‌نمایند که در نتیجه آن، طبق قانون فرانسه؛ چون این محصولات کار پایانی و تکمیلی‌شان در فرانسه انجام شده است، می‌توانند به عنوان محصول کشور فرانسه، آن‌ها را عرضه و به فروش برسانند.

امیرخانی، اجاره واحدهای تجاری در Aubervilliers را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: هر چند اجاره و قیمت ملک واحدهای تجاری در این مرکز بسیار بالاست؛ اما به دلیل اینکه این محوطه تجاری به مرکز عرضه و پخش پوشاک اروپا تبدیل شده است، از صرفه لازم برخوردار است و بسیاری از برندها و تولیدکنندگان بین‌المللی، خواهان حضور و فعالیت در این مرکز تجاری هستند.

این فعال اقتصادی ساکن در کشور فرانسه، بومی‌سازی الگوی Aubervilliers در ایران با اتکا به توانایی‌های داخلی را گامی موفق برای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: کشورمان ایران نیز می‌تواند با تاثیرپذیری از این الگو، به قطب مد و پوشاک خاورمیانه تبدیل شود؛ زیرا کشورمان دارای قابلیت‌های بسیاری است که به اعتقاد من، بسیاری از آن بی‌خبر هستند.

به گفته وی، هر چند کشور ترکیه طی چند دهه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه مد و پوشاک داشته است؛ اما به دلیل ساختار موجود در این کشور، ترکیه قابلیت لازم برای تبدیل شدن به قطب مد و پوشاک خاورمیانه را ندارد و ایران از این لحاظ، از قابلیت‌های ممتاز تری هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ نوآوری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *