پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

آفت دست‌فروشی در انتظار تدبیر و تامل/ فریاد دست‌فروشان بر سر مردم!

دستفروشی یکی از آفات اقتصادی است که روز به روز در حال گسترش است. از یکسو نرخ بالای اجاره‌ها و از سوی دیگر خیل عظیم بیکاران، باعث شده تا فروشندگان برای عرضه کالای خود، رو به سوی این شیوه از کسب درآمد بیاورند. شیوه‌ای از کسب‌وکار که نه آموزش و نه تعهد و نه آینده‌ای می‌توان برای آن متصور بود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، آثار آشفتگی در صنعت مد و پوشش را این روزها به راحتی می‌توان در سطح معابر شهر مشاهده کرد.

فروشندگانی که به نظر می‌رسد از یک پاتوق یا افرادی فرمان می‌گیرند و معابر سطح شهر را قُرُق کرده‌اند.

چند سالی است که دستفروشان روز به روز در حال گسترش هستند و همچون یک آفت، فروشگاه‌داران و آینده کسب‌وکار آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهند.

این دستفروشان به جای پرداخت مالیات و هزینه‌های برق و آب و گاز و …، صرفا طی یک قرارداد نانوشته با مراقبان و ناظران شهری، سطح معبر شهر را اشغال کرده و  آن را جزو مایملک پدری خود دانسته و هر گونه که تمایل داشته باشند، بر سر مردم فریاد می‌زنند و در قالب فروش، نظم و آرامش را از مردم و کاسبان سلب کرده‌اند.

جای دارد که این آفت بزرگ که تهدیدی برای برندها و توسعه صنعت مد و کسب‌وکارها محسوب می‌شود، با تدبیر و تامل هر چه زودتر ساماندهی شود تا از شیوع هر چه بیشتر آن، جلوگیری قاطع و لازم به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *