پایگاه خبری صنعت مد

رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانه رسمــی و تخصصــی صــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

پایگاه خبری صنعت مد

آخرین فرصت ثبت نام در نخستین رویداد بین‌المللی لباس ایرانی در نجف اشرف عراق

با حضور مهندس رضا چگنی، مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا و مرتضی هدایتی، مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق – نجف اشرف، نشست خبری مجریان نخستین نمایشگاه لباس ایرانی در نجف با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. این نمایشگاه ۲۰ تا ۲۵ تیرماه در نجف اشرف عراق برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند از این فرصت تجاری در جهت توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند. مشروح این نشست خبری به نظر خوانندگان ارجمند می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، نخستین نمایشگاه لباس ایرانی در نجف اشرف طی مورخ ۲۵ تا ۳۰ تیر در عراق برگزار می‌شود.

مهندس رضا چگنی، مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا در نشست خبری که به مناسبت برپایی این نمایشگاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود، به تشریح اهمیت و دستاوردهای این نمایشگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه شرکت فیدار مهام آسیا با هدف حمایت و معرفی پوشاک و البسه ایرانی اقدام به برپایی این نمایشگاه در نجف اشرف عراق کرده است، افزود: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید از سوی متولیان امر پیگیری  شود.

مهندس چگنی با انتقاد از سوداگری و سودجویی برخی از دلالان در عرصه لباس ایرانی، تصریح کرد: همه از وضعیت موجود ناراضی هستند؛ اما مشخص نیست که چرا افراد مسئول به جمع بندی نمی‌رسند و اهتمام لازم جهت رفع این مشکلات را ندارند.

مجری برگزار کننده نخستین نمایشگاه لباس ایرانی در نجف اشرف، تاکنون از انتخاب ۳۰ تولیدکننده برتر از بین ۱۰۰ تولیدکننده متقاضی جهت حضور در این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: طی رایزنی که با سفیر عراق در ایران داشتیم، ایشان استقبال خیلی خوبی از برپایی این نمایشگاه به عمل آوردند.

به گفته وی، فراخوان برپایی این نمایشگاه در مرداد ماه سال جاری داده شده است و ۲۰ تا ۲۵ تیرماه این ایونت در شهر نجف و در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

مهندس چگنی از آمادگی مجموعه خود جهت برپایی نمایشگاه‌های دیگر، در کشورهای همسایه خبر داد.

آمادگی مرکز تجاری ایران در عراق – نجف اشرف جهت معرفی و فروش کالاهای ایرانی

مرتضی هدایتی، مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق – نجف اشرف نیز در این نشست، به تشریح ویژگی‌های این مرکز تجاری در عراق پرداخت و بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت این مرکز جهت گسترش روابط تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و عراق در همه حوزه‌ها؛ از جمله پوشاک، کیف و کفش تاکید کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی چند سال گذشته، به دلیل غفلت‌های صورت پذیرفته، تجار ایرانی به راحتی بازار عراق را از دست دادند، خاطرنشان کرد: کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از یک و نیم میلیارد دلار از مبادی رسمی به کشور عراق پوشاک صادر کرده است و این در حالی است که سهم صادرات پوشاک کشورمان به عراق در همین بازه زمانی، حدود ۳۸ میلیون دلار بوده است.

هدایتی، عدم امکان برگشت کالای صادراتی از عراق به ایران را یکی از دلایل نبود علاقه تجار ایرانی به عراق دانست و تصریح کرد: شوربختانه هیچ شناختی نسبت به بازار عراق وجود ندارد و همین موضوع مشکلات فراوانی را برای تجار ایرانی فراهم کرده است.

مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق – نجف اشرف اظهار کرد: دو مشکل عمده تجار ایرانی شامل تغییرات زود به زود قیمت کالا در ایران و دیگری پیمان سپاری ارزی‌، از جمله مشکلاتی هستند که مانع از گسترش صادرات و تبادل تجاری بین طرف ایرانی و عراقی شده‌اند.

وی از آمادگی این مرکز جهت معرفی و فروش کالاهای ایرانی در نجف اشرف عراق خبر داد و تاکید کرد: نمایشگاه لباس ایرانی، در فضای هزار متری مجلل نجف برگزار می‌شود و طی برگزاری این نمایشگاه، برنامه‌های B2B  و  B2C  نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ این رویداد بین‌المللی طی ۲۰ تا ۲۵ تیرماه در شهر نجف عراق برگزار می‌شود.

مطابق برنامه اعلامی از سوی مسئولان مربوطه، هیات‌های تجاری یا افراد علاقمند به حضور در این نمایشگاه، با پرواز مستقیم تهران – نجف سفر کرده و در هتل درجه الف نزدیک به حرم امیرالمونین (ع) اقامت خواهند داشت. زیارت حرم سیدالشهدا (ع) از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۳۸۸۳۸۶۱، ۰۹۳۳۰۹۸۹۴۳۱۸ و ۰۹۳۵۱۷۳۸۴۸۸ تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *