رســــــــانه رسمـــــی و تخصصـــــی صـــنــعـت مـــــد در ایــــــــران

دارای پــــــــروانه انتشــــــــار از وزارت فرهنــــــــگ و ارشاد اســــــــلامی

رســانـه رسمــی صــنعت مـــد در ایـــران

وظایف هیات اجرایی در روز برگزاری انتخابات اتحادیه صنفی پوشاک تهران چیست؟

ورود افراد غیر صنفی و کارکنان اتحادیه و اتاق اصناف به محل اخذ رأی انتخابات اتحادیه صنفی پوشاک تهران، از جمله تخلفاتی است که در آیین‏ نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی بر روی آن تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد (معرف منتخبین و معتمدین فعال مد ایران)، با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات اتحادیه صنف پوشاک تهران، به عنوان یک سندیکای مهم صنفی در تولید و فروش و طراحی مد و پوشش، این سوال مطرح است که در روز برگزاری انتخابات این اتحادیه صنفی، هیات اجرایی چه وظایفی به عهده دارند.

از آن رو که انتخابات روز یکشنبه ۷ خرداد این اتحادیه با نظر هیات اجرایی حاضر در محل انتخابات لغو شده است، ضروری است تا بخش‌هایی از آخرین اصلاحیه آیین‏ نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی بار دیگر بازخوانی شود.

مطابق ماده۱۵  این آئین نامه، وظایف هیات اجرایی در روز برگزاری انتخابات صنفی به شرح زیر است:
-صدور مجوز ورود به محل اخذ رأی برای برگزارکنندگان انتخابات
– اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات رای‌گیری
-جلوگیری از ورود افراد غیر صنفی و کارکنان اتحادیه و اتاق به محل اخذ رأی. (موارد استثناء با مجوز رئیس هیات اجرایی است)
-نصب راهنمای مراحل رای‌گیری الکترونیکی در محل اخذ رأی
– نمایش صندوق‌های خالی ذخیره نسخه‌های چاپی تعرفه‌ها ، قبل از شروع رای‌گیری در حضور جمع و تهیه صورت‌جلسه با امضای اعضای هیات اجرایی در محل اخذ رای
– تطبیق رای‌دهندگان با فهرست اسامی اعضا صنف و اصل یا تصویر پروانه کسب و یا کارت شناسایی معتبر. (بدیهی است ضمن اخذ رای از دارندگان پروانه کسب که اسامی آنها در سامانه ثبت نشده مراتب جهت رسیدگی به تخلف عدم ثبت اطلاعات در سامانه به کمیسیون گزارش خواهد شد.)
– اختصاص کارت الکترونیکی رای‌گیری به هر رای دهنده جهت استقرار وی در محل اخذ رای
– جلوگیری از هرگونه تبلیغات انتخاباتی در ساختمان محل اخذ رأی و اخراج افراد متخلف از محل رأی‏‌گیری
تبصره- درصورتی که به تشخیص هیات اجرایی به دلیل تنش، عدم امنیت و یا بروز حوادث غیر مترقبه برگزاری انتخابات غیر ممکن باشد، می‌بایست با تنظیم صورت‌جلسه‌ای انتخابات را متوقف نموده و حداکثر ظرف بیست روز نسبت به تجدید روز رأی‌گیری اقدام شود.
تامین امنیت حوزه انتخابات با درخواست هیات اجرایی برعهده نیروی انتظامی خواهدبود.
– تمدید ساعت رای‌گیری برای همان روز درصورت تشخیص هیات اجرایی با تنظیم صورت‌جلسه
– اعلام نتیجه شمارش آراء مأخوذه توسط رییس هیات اجرائی پس از پایان مهلت اخذ رأی و تنظیم صورت‌جلسه نهایی مشتمل بر تعداد آراء ماخوذه هر یک از داوطلبان (داوطلبان درصورت تمایل می توانند در جلسه حضور داشته باشند).
تبصره- ناظران مستقر در شعب فرعی موظفند پس از اعلام نتیجه شمارش آراء نسبت به تنظیم صورت‌جلسه در دو نسخه اقدام و به همراه کلیه اوراق و مدارک انتخاباتی به شعبه اصلی منتقل نمایند.
-ارسال صورت‌جلسه انتخابات برای کمیسیون، اتاق و اتحادیه حداکثر ظرف مدت سه روز پس از پایان شمارش آراء

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *