پایگاه خبری و اطلاع رسانی صنعت مد

پایگاه خبری و اطلاع رسانی صنعت مد

محمودرضا آقاپور علیشاهی: ضرورت تشکیل تیم فنی با حمایت دولت جهت رونق بخشی به صنعت مد و پوشاک ایران

 

محمودرضا آقاپور علیشاهی، مدیر برندهای پارسیان و جامه گستر تنها راه برای رونق بخشی به تولید و صنعت مد و پوشاک ایران را تشکیل تیم فنی در اتحادیه‌ها در هر صنف و رسته با حمایت و پشتیبانی دولت دانست و تاکید کرد: عنوان این تیم حمایتی خیلی مهم نیست، می‌تواند عناوینی همچون کمیته، تعاونی، سندیکا یا هر عنوان دیگر باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت مد، محمودرضا آقاپور علیشاهی، مدیر برندهای پارسیان و جامه گستر چگونگی تحول در صنعت مد و پوشاک ایران را تشریح کرد.

 

 آقاپور علیشاهی  که سمت کارشناس ارشد اتحادیه پوشاک و عضویت کمیسیون رسیدگی به جرایم و تخلفات صنفی اتحادیه پوشاک تهران را نیز به عهده دارد، بر این باور است که با تشکیل کمیته‌ای متشکل از بخش خصوصی در اتحادیه‌ها، می‌توان با ایجاد اتاق فکر، بر مشکل فعالان این صنعت حیاتی که تاثیر گذار بر مسایل اقتصادی، فرهنگی، هنری، اعتقادی و … هستند، فائق آمد.

 

مدیر برندهای پارسیان و جامه گستر، در گفت‌وگوی اختصاصی با سردبیر پایگاه خبری صنعت مد، گفت: مشکلات صنعت مد و پوشاک ایران باید توسط یک تیم فنی در قالب اتحادیه‌ها که درد آشنا با امور هستند، بررسی شوند.

 

وی ضمن تاکید بر نقش رسانه در رونق بخشی به صنعت مد کشور، همچنین خاطرنشان کرد: عنوان این تیم حمایتی خیلی مهم نیست، می‌تواند عناوینی همچون کمیته، تعاونی یا هر عنوان دیگر باشد.

 

این کارشناس ارشد اتحادیه پوشاک تهران تصریح کرد: یکی از دستور کارهای این تیم، باید این باشد که در خصوص تامین مواد اولیه، هر آنچه در داخل کشور قابل تولید نیست یا اگر تولید می‌شود، میزان آن کفاف نیاز تولید را نمی‌دهد، شناسایی و با حمایت و ارز دولتی وارد و به دست تولید کننده داخلی رسانده شود.

 

آقاپور علیشاهی بازار ۹۰ میلیون نفری ایران را بهترین بازار برای تولیدکننده داخلی دانست و عنوان کرد: چنانچه به طور همه جانبه از تولیدکننده داخلی حمایت شود، خیلی زود محصولات ایرانی، نه تنها قادر به تامین نیاز داخل خواهند بود، بلکه امکان صادرات در سطح وسیع را نیز پیدا خواهند کرد.

 

وی برپایی نمایشگاه‌های دائمی، فصلی و موردی در تهران و دیگر شهرستان‌ها را از جمله مصادیقی دانست که باعث رونق بخشی به صنعت مد و پوشاک ایران می‌شوند و خاطرنشان کرد: برای تحقق چنین آرمان‌هایی، نیاز به اتاق فکر است و با ایجاد اتاق فکر، می‌توان برای تمامی مشکلات تمهیدات لازم را اندیشه و اجرایی کرد.

 

گفتنی است؛ مشروح این مصاحبه به زودی در فصلنامه صنعت مد امروز به انتشار خواهد رسید و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *